Fukt

Trots åska och skyfall så ligger luftuktigheten som en kvalmig hinna runt syremolekylerna. Svetten rinner så fort man rör sig, håret känns skitigt bara några timmar efter att man tvättat det och allt känns ofräscht i denna tid av rötmånad. Det är nästan så jag längtar efter frost och isklar luft. Det blev ingen sommar i år, inte på något sätt. I dagens lokaltidningar finns annonser om skolstartstider och allt känns bara overkligt.

Min hyresvärdinna berättade att hennes syster plockat 675 sniglar i trädgården. Usch!

19:47 Det kom just en kvinna och knackade på. Hon hade en hund med sig som var förbluffande lik min. Nu visade det visade sig vara just min Vilda som slitit av sin löplina och beslutat sig för att följa med den okända kvinnan på promenad. Ooops!

Nu åker jag och jobbar min sista natt.

160710-2

Kommentarer
Postat av: Solis

Men fy skäms Vilda inte slita sej från Matte så va?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback