Livet på landet

Det fanns stunder då jag trodde att taket skulle lätta under natten. Stromen Per svepte över de småländska skogarna med besked och tog med sin min ström, min telefonledning och min tillgång till vatten. Har såeldes tömt frysen på halvt upptinade varor, tagit med mig min hund och hårschampo för att fly tillbaks till civilisationen och dess alla bekvämligheter. Måtte elbolagen kunna koppla ihop alla ledningar snart igen. Hur pittoreskt det än kan låta med strömlösa hus så kan jag försäkra att det verkligen är både påfrestande och frustrerande att inte kunna göra någonting.. inte lyssna på radio, inte läsa, inte laga mat eller koka kaffe. Inte ens spola i toaletten...

160710-2

Strom ute.. storm inne
Den gågna veckan har varit tuff för mig. Inte bara har jag bytt miljonstad till landsbygd, lediga dagar mot stressigt arbete, kollektiv mot ensamhet och fått arbetstider som jag aldrig innan haft, jag har också oroats för att Vilda inte mår bra av ensamheten och drabbats av prestationsångest GRANDE på det nya jobbet. Veckor som dessa är inte att leka med, men jag försöker ha tillförsikt och hoppas på att allt snart lägger sig lite mer tillrätta igen.

Väntar på att telia ska installera mitt bredband där ute i skogen, känner mig rätt så avkapad från världen när jag varken har Internet eller mobiltäckning ( nu inte ens telefon!!) fast å andra sidan lyssnar jag beydligt fler timmar på radio nu än innan. Vore dock skönt att kunna läsa sina mail, blogga lite eller bara surfa ut en stund som avkoppling.

Kommentarer
Postat av: Linn

Förstår att omställnigen från vår vackra huvudstad till de småländska skogarna inte varit lätt....speciellt nu när Per "hedrade" oss med sin närvaro. Var han tvungen att stanna så länge? Vi hade dock mer tur, våra toaletter fungarar åtminstone. Hade dock vissa svårigheter att läsa saga för Lova och Alva i skenet av stearinljus, de ville gärna känna på ljusen istället och förstod inte varför mamma skrek i högan sky....men nu är vår älskade el tillbaka och jag skänker en tanke till dig,min vän. Här finns alltid rum till dig. Kramar i massor

2007-01-15 @ 19:44:46
Postat av: C.

Bulleri bulleri bock, hur många träd står opp? Det var trevligt att höra din röst ikväll. Hoppas att du får tillbaka det där elektriska snart.

2007-01-15 @ 21:30:13
Postat av: Solis

Stackare!
Du kan kanske piggas upp av att kolla in min blogg o delta i gissningstävlingen!
Tillochmed jag drabbades av strömavbrott men bara en kort stund, ca 10min.

Postat av: Ellinor

Du fixar detta!!!!!!
C

2007-01-19 @ 21:59:45
URL: http://kajplats13.blogg.se
Postat av: Per-Erik

Hej vännen!

Allt brukar hända samtidigt. Det är liksom en naturlag... men efter regn kommer sol. Och efter storm kommer vår. Det vänder snart!

Postat av: Slottsträdgårdsmästarens

Saknar ditt bloggande.....

2007-02-07 @ 21:22:32
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback