Kommunpolitik

Det har inte blivit mycket bloggande den senaste tiden... det har inte blivit mycket vanligt liv överhuvudtaget. För snart tre veckor sedan väcktes jag av min chef som meddelade att jag skulle kalla samtliga kollegor till information klockan 09.00. Av hans sammanbitna ton att dömma förstod jag att det var allvar.

För många av våra kommuninnevånare har mått för dåligt i början av detta år. Vi har gett för mycket hjälp till de som behöver oss, till dem som har all rätt i världen att få del av det sammhällsskydd vårt land byggt upp. Kommunpolitikerna börjar hyperventilera, de tappar fotfästet... vår förvaltning kommer att överskrida sin budget innan året är slut... detta måste stoppas!

Tolv av mina kollegor är nu meddelade att de kommer att sägas upp om sparkraven klubbas. Min arbetsplats kommer inte att existera efter skolavslutningen, kommunens mest utslagna kommer att kastas ut till ett liv på gatan och enskilda människor kommer att tas hem från en pågående behandling för att de inte längre får belasta kommunens budget... och så fortsätter det- till absurdum. Budget är budget och budget ska hållas... skämmes ta me fan, skämmes för en iskall ekonomistyrd verklighet där humanism inte existerar.

I tre veckor har vi nu slagits för en socialtjänst som varje enskild kommuninnevånare har rätt till. Vi slåss för den lilla människan och för att solidaritet inte bara ska vara ett ord som används i valdebatter vart fjärde år.

Fan ta dom om detta blir verklighet.

Gud vare med oss alla om vår nämnd inte törs värja sig från kommunpolitikens kyla.

image105
Bild från
TCO när min kollega och jag gjorde en dagstur till huvudstaden.
Berättar mer om det äventyret sen.





Kommentarer
Postat av: morsanfrosth

cool bild!! Jag är så stolt över att ha er bägge som kollegor och vänner

2008-04-18 @ 22:55:43
Postat av: Jessica

Hej Tjejen!
Du skriver lika bra som du alltid gjort och är lika engagerad och brinner för det du står för,som du alltid gjort :)

Ha det bäst
Kram
"gamla vännen"

2008-04-23 @ 18:40:29
Postat av: Ellinor

Jessica!: Det var verkligen en välkommen gäst vid "kajen", så himla kul att du skrev! Spanade efter dig när jag var uppe på markanden men såg inte skymten av varken dig eller någon från din familj. Hoppas dock att allt är bra med dig och de dina! Kramar i massor!!!

2008-04-23 @ 19:31:28
Postat av: Jessica

Vi var ute på marknaden på lördagen.På fredagen Smet jag för alldel ut en sväng från jobbet på lunchen. Linus spelade knattecupen i hockey hela söndagen, så då hann vi inget mera. Jag har alltså blivit en "hockey morsa" som står och fryser häcken av mig i denna hemska ishall. Men vad gör man inte för barnen :)
Hela familjen mår bra, vi väntar bara på att snön ska smälta bort. Vill ha grönt och varmt NU.

Jag håller tummarna för att du ska lyckas! De skulle sannerligen behövas fler som du ute i samhället.

Många kramar
Jessica

2008-04-26 @ 08:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback