Ulf och Citronfjärilar

Det här är en sådan dag då man inte ska vara inne utan istället dansa med citronfjärilarna på vitsippemarker. Solen värmer jorden denna aprildag och fågelsången här utanför tycks aldrig vilja tystna. Vilda har varit hos Leo hela dagen och när hon nu slutligen kommit hem blev det raka vägen in i duschen. Vid mina fötter ligger nu en blöt hund och luktar lavendel istället för gödsel.

image106

Ulf och min plånbok

Den 22 maj ger Ulf ut sin tolfte roman, Vädermannen. Priset på 195kr är klart överkomligt och är jag bara hemma och vid liv kommer boken att inhandlas samma dag som den landar i min lokala bokhandel. Men.. som vanligt gräver Lundell större hål i min plånbok än så... Dagen efter, den 23:e så släpps nämligen biljetterna till en turné där jag vill finnas på varenda av de arton spelningarma. "Unplugged" är namnet på ulfs första turné på två år och varje gång jag ens tänker tanken så reser sig håret på armarna i givakt. Detta är större än stort, det här kan slå både Zebran och Tyrol. Men nu handlar det genast om mer pengar. 475 kr kostar en biljett och då tillkommer resan/ resorna. Kan dessutom inte förstå varför i hela friden mannen envist väljer att släppa allt sitt material just innan löning?! Men men.. kostar det så smakar det.. eller hur det nu var...!

Underbart med helg förresten.. det är en underskattad tid i veckan.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hejsan kompis! Är inne en stund medan maken startar på grillen... Är ju bäst väder denna vår i hlegen. Har till och med inköpt en svindyr ansiktskräm som skyddar mot solen lite bättre inför veckan ute på jobbet. Adlbris tar 172 kr för boken o du kan få den fraktfritt :) Se där om du bestäler den så har du några kronor plus till biljetten!

Ha en topphelg! Kram i massor från kompisen i Åsa

2008-04-19 @ 17:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback