Min vägg, mitt hem, min hund





Hade tänkt tapetsera först, hittade en svart tapet med silvermönster. Men så kom orden till mig, vilka visste jag inte då men nog trodde jag att de skulle vara sagda av Lundell. Det kom att visa sig att det var en omöjlighet att välja en enda mening av allt det kloka, vackra, insiktsfulla, provokativa eller kärleksfulla som han sagt, så det fick bli en annan mans ord som möter mig varje dag.. fast nog så sanna för det.

Nu är det dags igen. Till den nymålade väggen i badrummet är fyra svarta ramar inköpta, åtminstone två av dem bör innehålla ord som säger något. Bilder i all ära, men ordets skönhet kan inget mäta sig med.

Dagens sommarpratare var: Olle Carlsson, mannen som försökte bli ateist men blev präst istället

Kommentarer
Postat av: Claus

Det är till att ha fått en välartad handstil. /Claus

Postat av: Ellinor

Claus: Det kallas overhead och lånas hem från sin forna arbetsplats ;)

2008-07-08 @ 09:27:11
Postat av: Åsa

Vad vackert! Men du hade kunnat skriva så vackert på fri hand med!! Du har ju den förmågan!!

Bamsekraam

2008-07-08 @ 20:31:52
Postat av: ylva

helfint!!

2008-07-09 @ 13:20:58
URL: http://sakomsolen.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Tack Ylva! :) Åh ser att du lämnat spår till en blogg.. spännande!

2008-07-09 @ 15:10:07
Postat av: Stefan

Snyggt skrivet...!

2008-10-27 @ 22:24:49
URL: http://samladvisdom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback