Bakom kudden

Så föll jag ner i soffan efter gårdagens pump-pass för att titta Beck. Det är oerhört längesedan jag hade ro att sitta framför tv-n så länge att jag klarar av en hel film och någonstans börjar jag nog koppla ihop det med att jag faktiskt tränar igen. En timmes koncentrerad och riktad energi ger onekligen kroppen det efterföljande lugn den så länge varit utan. Andrum!

Men Beck var det..

Där i den stora mjuka soffan, med en stor schäfer vid fötterna och mamman på nedervåningen vandrade tankarna till en annan tid, dit till Norra vägen och min stora tvårummare i stan. Det var nog söndagskvällar även då. På den tiden var soffan röd och gjord av skinn, inte särskilt bekväm men med kuddar och filtar kunde man konstruera något som gick att halv ligga i ändå. Då hade jag ingen hund, och skuggorna blev alltid större om kvällarna. Ibland för stora för läskiga tv-program.

Fast Beck kunde jag inte låta bli..ändå.. och med oändlig värme påmindes jag om följande (återkommande) söndagssamtal..

- Hallå
Tystnad
- Tittar du Beck?
- mm
- Är det läskigt?
- mm
Tystnad
- så, nu är det okej
- bra.. hörs sen

Ibland, när det var riktigt illa låg jag bakom kudden och fick be min vän att sätta på tv-n och berätta vad som hände medan jag blundade så hårt att det blev mönster under ögonlocken...

Igår kisade jag bara ibland..



Kommentarer
Postat av: Eva

Nu blev jag lite orolig vännen.... Vit månad, inte när vi kommer va?! Måste ju njuta lite med gott vin till gott sällskap ;) Nää vi kan ju dricka vitt från kranen om det skulle vara så!! Har precis pratat med kennelägare och ska dit imorgon för att övertyga resten av familjen att J.R. är vår typ av hund. Hon som äger kenneln var väldigt pratsjuk så vi lär väl aldrig komma därifrån...



Annars så var helg kostsam med GeKåbesök och sedan fullmatad med aktiviteter för barnen o migrän för mamma.



Måndag idag, sjuk kollega innebar extra mycket jobb för oss andra. Tur att jag slutade tidigt!! Studiedag imorgon UTAN barn, ska planera hela terminen minsann utifrån Läroplanen.



Solen skiner och pockar på min uppmärksamhet TYVÄRR så är det inte riktigt lika varmt o skönt ute som det ser ut inifrån så vi får väl se vad frun i huset hittar på. Nu ska här i alla fall stekas pannekakor till mellanmål.



Ha det gött!

kramar från jag

2009-02-23 @ 14:07:07
Postat av: Ellinor

Eva: Lugn och fin. Det är februari som är vit. Till melodifestivalfinal vankas det, om inte bubbel, så åtminstone druvor i flytande form. :)



Men du.. hur gick det hos klanen Russel?



Kram kram

2009-02-25 @ 20:54:19
Postat av: Eva

Klanen russel var såååååååååååå söta och barnen har tjatat hål i huvudet på mig idag om att vi måste skaffa "frasse" till vårt hem. Jag o maken ska "bara" hinna diskutera detta, e väldigt sugna båda två. Den som lever får väl se.



Känner mig betydligt lugnare nu när inte mars e vit månad, mer än på marken då!



Ha det gott! Kram från en hostig vän i väst...

2009-02-25 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback