Nu är det klippt

Jag skulle bara göra min mor sällskap till frisören, bara som sällskap. Jag skulle inte klippa mig. Absolut inte.

Så jag tog en tidning och slog mig ner i den den sköna fåtöljen. Tittade mig omkring lite och gav någon liten åsikt om hur mammans hår skulle se ut i framtiden.

Helt plötsligt dyker en kvinna upp och liksom i slowmotion hör jag henne fråga.. -ville du klippa dig? Jag tittade upp och när munnen började forma ett nej så skrek mina hårtoppar JA så högt att de överröstade allt annat.

Så helt plötsligt satt jag i den där stolen jag inte suttit på sedan förra våren (!) och försökte att inte svimma när högen med hår växte vid mina fötter.



Fast något säger mig att ingen annan kommer att märka att jag klippt mig, trots att mängden med avklippt hår kunde förväxlas med resterna av ett skalat mufflon. Luggen är förvisso numera just en lugg (fast en sne sådan) men längderna är nog rätt långa ändå.

Nu är det gjort i vart fall och med rätt produkter (dvs inte schampo från Kvantum) och balsam med något superinnehåll så ska jag inte behöva sätta saxen i svallet fler gånger detta år.

Kommentarer
Postat av: Azola

Det låter bra det....då är vi två som har förärats med sk frisyrer! Jag var till frissan senast i december 08.. ;0/ och fick både en frisyr, färg och effekter 1.400 fattigare men mycket nöjd (som vanligt)Hade som du både "dyra schampot o balsam o curlybalsam" för lååångt o färgat hår med mig hem i flotta lilla kassen...

Tänk va vi kvinnor betalar bra för vårt " måste bara vara" till saken hör att jag senare fick köpa ny hårfön med tratt för att locka håret och något flådigt hårspray som håller de nygjorda och stajlade lockarna på plats... ;o) Ja herregud va vi donar... Kram från mig till er båda!

2009-03-02 @ 13:35:46
Postat av: Eva

Ska bli intressant och se om jag mäsrker nån skillnad alls på håret ditt ;)



Fortfarande hemma med dotra och hosta. Influensa blev det för oss damer. En "avis" lillebror tyckte minsann att det nog e dags för påsklov nu så han med får vara hemma. HAN hade gärna fått min influensa minsann!!!!



Blir ingen valp nu på en endaste gång, tyckte att det inte funkar för oss förrän till sommaren så nu letar vi må du tro!

Förresaten så ska vi göra allergitest på sonen med innan det slutgiltiga beslutet då han kliade i ögonen efter valpbesöket. Det är ju mer konstigt om han inte visar allergisymtom med mig som mammma! Han kliar som 17 under pollenperioderna med.



Hoppas allt är bra med er! Nedräkning till födelsedag o resa till nåt mysigt ställe som kallas Bullerbyn är i full gång här hemma med barnen :)



Kramar i massor från oss i väst



2009-03-02 @ 16:31:39
Postat av: Det hänger på håret...

...att jag ska betrakta oss människor

som kännande,tänkande och

intelligenta varelser...



...nej,E.,inget av mina tvivel

gäller Dig... No Way!!!



Det handlar om sjukdom... att jag

haft för mycket tid att titta på

den fördummande televisionen...



Alltså,liksom typ såhä då bah:



"Den Rätte För Trosing",(trodde först det var ett ovanligt dåligt reklaminslag,men;nää...)



"Sveriges Värsta Bilförare",(eeh;Kalsing försöker HITTA dom vi alla i trafiken gör allt för att undvika...)Nästa programidé:"Sveriges Värsta Seriemördare"...-"SMS:a Dina förslag,endast 9.90/medd. varav 8.50 går direkt till RADIOHJÄLPEN".



"Melodifestivalen"...,tja...vad att säga...men,med risk för total uteslutning ur Ditt liv o blogg så måste jag nog säga att jag är glad (För Din Skull),att Du inte ser på spektaklet med samma glamour som tidigare...och jag skulle nog kalla det för mognad,snarare än att skylla ointresset på äggloss... ...för egen del skulle jag nog behöva minst fyra förlorade ägg för att ens komma ihåg vilken dag programmet sändes... ...och den dag jag får äggloss,då lär jag ha annat att tänka på...



...men jag vet hur det känns att förlora Lundell;har själv haft en sådan period nu...



I välmening och

med humor:

// Glennis.



Sköt om er;Du o den Vilda!

Jättekramar!













2009-03-02 @ 20:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback