Drottningen

Länge hotade mörka moln med att stänka kyligt regn över våra huvuden, men så sprack himlen upp över fyra tusen kvinnor i Kalmarsundsparken och molnen gav sig iväg över havet istället. Det femtonde Drottning Margaretaloppet gick av stapeln i onsdags och en av de 3967 löpande damerna var jag! Detta betyder således att jag nu sprungit mitt första lopp i livet. Det gick inte fort och jag orkade inte springa hela tiden, men jag kom i mål och jag fick ett glas och varje gång jag dricker ur det där glaset ska jag stolt konstatera att jag är en hjältinna av rang.

Bild stulen från barometern

Ibland går det snabbt och så snart som på tisdag är det dags för ett nytt startnummer på bröstet och nya sträckor att springa. Har en tid på 37,06 att ta, känns inte som någon omöjlighet och eftersom jag är så modig (korkad) att jag avslöjar det här får jag givetvis raportera resultatet efteråt.

Ha en fin helg så här i hänryckningens tid gott folk.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Var stolt över dig!!! Du är såå bra! Kram

2009-05-30 @ 22:43:36
Postat av: Azola

Nej men grattis till väl genomfört lopp =)

(trodde ditt första skulle bli tjejmilen i aug. men du börjar redan ..) Du är verkligen duktig som kommit igång så här!Här väntas "mors dags firande om några timmar, vi bjuder ut mor på "fina restaurangen" och avslutar dagen med ett besök på Skavsta flygplats för att se på uppvisning av gamla spitfire-plan!

Ha en härlig söndag och ge Vilda

en "killkill" under hakan /kram

2009-05-31 @ 11:28:51
Postat av: Linz@n

Well done min vän!!! Så roligt...var stolt - första loppet är alltid nåt specielt....kram

2009-05-31 @ 13:40:19
Postat av: emma

Du är verkligen bra! Och du gjorde en bra prestation. Var stolt! (men du är bra även utan drottningens lopp i benen- vi tycker om dig precis som du är)

2009-06-02 @ 10:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback