Radikala sociala jag

Vaknade när en strimma sol letade sig fram över slutna ögonlock och med ens blev jag medveten om att jag inte sett solen sedan den där vackra dagen vid det gamla slottet... Men idag var himlen plötsligt blå igen och trots att vindarna skvallrar om den annalkande vintern så blev världen med ens lite varmare ändå.

Det är vardag i almanackan och livet består mest av gummistövlar och varseljackor, av arbetstider och åtaganden. Kastanjen kastar löv omkring sig och jag krattar prydliga högar som hundarna river och jag blir galen. Min hyresvärdinna frågar om jag aldrig någonsin tänker byta gardiner i mitt kök och glödlampan i min bil är trasig igen. Jag odlar ögonbryn och rakar ben, skriver inköpslistor och glömmer dem på köksbordet när jag åker till affären. På onsdagarna tittar jag på bönder och vampyrer.. om jag inte jobbar.. som idag.


En annan solig höstdag i en annan stad, i en annan tid...

..och mitt i vardagen så kom där ett sms
Jag har en vän som läser till socionom och igår skickade hon mig ett sms som fick mig att blinka både en och två gånger...

"Nu har du varit med på vår lektion,
vi har pratat om er demonstration och
sett dig i en tidningsartikel"

Det är med omåttliga mängder stolthet som jag således kan konstatera att jag utgör en del av undervisningsmaterialet i en kurs om radikalt socialt förändringsarbete.
Goddammit, me like a LOT!


17,3 grader i det röda huset... nu kan jag snart sluta vara eldvakt för idag och inatt får Lars sjunga mig till söms... en
elegi för alla vägar som vi inte vandrat än. För en tid som bara går och aldrig kommer igen.


Kommentarer
Postat av: Louise

SÅKLART!!! häftigt! spännande! du gör skillnad i mitt liv, men du gör också skillnad i samhället. det är stort!!

2009-10-30 @ 15:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback