Mörker

Det blåser där ute och färgade löv dansar under mognande äppel. På logen hade glödlampan gått sönder under sommaren, kanske i en protest mot det eviga ljuset, och när även ficklampan som legat gömd under vintermössorna vägrade att lysa fick jag tända stearinljus i mitt vedletande.

Nu brinner det i en kamin igen och sommaren är tveklöst förbi. En tid i mörker väntar.



Fast nu har jag ju sån tur att jag faktiskt tycker om hösten. Jag tycker om när det blåser så det viner och när regnet rinner ner för rutorna. Jag njuter av att få värma mig framför kaminen, över att få krypa ner under en filt i soffan och jacka ur telefonen. Hösten är lugnets tid.. och ylletröjornas.

Kommentarer
Postat av: Rampion

Vilken tavla....som en Strindbergkomposition....hösten omfamnar oss alla!

2009-11-14 @ 17:19:54
Postat av: Ellinor

Rampion Tack! Ja omfamningen är total.. på gott och ont antar jag..

2009-11-15 @ 23:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback