Midvinternattens köld är hård

Nu är det svalt för både får och människa. I mitt oisolerade hus får man hålla sig i mitten av rummen för att inte förfrysa och täcken av dun kräver sällskap av ylle. Men det är så vackert att man blir tokig...





Igår kom mamman med ett försenat flyg och imorgon eftermiddag går jag på två dagars julledighet. Som jag önskar att det vore två veckor istället.. minst. Hur mycket jag än uppskattar mitt arbete hade jag behövt en jullovsjul med pyjamasdagar och bokfrosseri, med varm choklad efter iskalla promenader och en klocka utan batterier.

Nåväl.. nu muntrar vi upp oss med Brynolf en stund innan mer ved ska hämtas ute i den kalla natten.


Kommentarer
Postat av: Eva

God morgon min vän!

Tänkte på dig extra m,ycket morgonen då vår temp var -17,8 när jag gick till jobbet...SKickar varma kramar



Skönt att mamma kom sig ner med alla oväder som är...

Ni får ha en riktigt god jul!!! Själv jobbar jag igen på måndag så det blir kort ledighet nu...



KRamar från oss i väster

2010-12-23 @ 06:38:24
Postat av: Lina

God jul till er! Ni får krama er varma!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback