O holy night

Det smakar fortfarande salt om min överläpp efter en kväll i den stora svarta soffan. Franska Jag har älskat dig så länge var lika själfull som stillsamt berättande. En film som tar sig in och stannar kvar. Inte påträngande men likväl obarmhärtig och jag tyckte mycket om det jag såg där mellan tårarna. Söndagsvemod berikad av förtröstan på något sätt.

Helg på en ö i regn och det var underbart att få lyssna till havet i ensam morgon. Fördelen med att helt plötsligt förvandlats till en av de kvällströtta är att morgonen kommer så mycket tidigare. Ibland så tidigt att den fortfarande bär spår av den anarkistiska natten.

SMHI har äntligen lovat mig en kyligare värld och jag förbereder mig med ved och mjuka strumpor. Om tre dagar byter vi gummistövlar mot täckbyckor och målar tillvaron vit i perfekt adventsregi. Bjällerklang anas i fjärran och vindarna bär med sig dofter av glögg. En månads tindrande väntar och Gud vad vi ska glittra.



Nu snart natt innan ny vecka. En sovande hund ska väckas för att rastas, glöd ska bli eld som ska hålla oss varma i natten och någon gång efter fem slår jag upp ögonen igen. Livets eget kretslopp i miniatyr.

Kommentarer
Postat av: Micke

Här kommer en hälsning från en släkting till en annan! Jag sökte Kiruna-relaterade foton på internet och hittade din blogg och ditt inlägg från Paittasluspa. Salomon "Monkka" Stålnacke var min farfars far. Jag har foton i min film- och fotoblogg från Paittas. Brukar varje sommar vandra med kameran till Monkkas hus. Mina farföräldrars byggnader står också kvar där, liksom mina föräldrars i sammanhanget nya stuga. Om du tittar i arkivet för april borde det finnas några bilder. många hälsningar Micke Stålnacke, Umeå

Postat av: Ellinor

Micke Vilka fantastiska bilder och så roligt att du hittade hit. Ska genast dyka in i mina släktarkiv och utforska vår gemensamma länk =)

2010-11-22 @ 20:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback