Självömkan

Jag kommer inte längre ihåg när det började regna men jag tror att det var en livstid sedan. Min hund hinner aldrig torka och överallt hänger blöta kläder som lämnar mindre sjöar efter sig. Blöt ända in på skinnet möts jag av ett femtongradigt hus där elden aldrig tog sig och jag fryser så jag skakar innan jag försvinner in under värmande vatten. Utanför mitt fönster ser jag en hel familj äta middag i ett varmt hus, själv delar jag gårdagens rester med en hund och räknar milen mellan norr och söder.

Kom nu mamma.. gräv upp morfar och ta med honom också. Jag är så trött på att alltid vara vuxen.



Därute gick hemulerna med stora tunga steg
långt borta hördes mårrans tjut på nattens mörka väg
och dörrar stängdes överallt och alla lampor brann
hos alla stackars skrämda kryp som tröstade varann.


Tove Jansson




21:26 och jag kan då konstatera att jag missar veckans bästa tv-program eftersom min antenn förmodligen regnat bort.

Skitdag.

Kommentarer
Postat av: Muuu

Biljetten är bokad, men morfar vägrar......

ÄÄÄääää

2010-11-22 @ 22:36:34
Postat av: Linz@n

Här finns en familj du gärna får tillhöra, eller redan tillhör <3...här finns både värme, middagar och rester ;) Varmt välkommen!!!

2010-11-23 @ 21:43:52
Postat av: emma

KRAM!

2010-11-24 @ 11:04:37
Postat av: Ellinor

Mamma Nåväl.. han får vara med oss i tankarna då. Nu räknar vi dagar, Vildis och jag.



Linn Sweetheart <3



emma Tittade på kort på dig och Tyra innan idag och blev varm i hela magen. Kraaam!!

2010-11-24 @ 22:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback