Söndagstillvaro

En ko har rymt från hagen och står nu och betar orört gräs på andra sidan vägen. På andra sidan stängslet betraktas hon avundsjukt av sina fläckiga vänner. Med käkarna hårt ihoppressade lyckades jag ta mig ut på logen och hämta några vedträn och för en stund sedan kunde jag ta av mig ylleskockorna igen. Inom loppet av två minuter hann Vilda smutsa ner hela inredningen på min bil, inkusive den vita ponchon som låg i baksätet och papprena i framsätet. Hon trodde att jag skulle åka ifrån henne, hur hon nu kunde tro det. Utanför fönstret här i bok- och datorrummet sätter man upp stängsel inför fårens vinterflytt. På köksfönstret promenerar feta vinterflugor.

Jag måste göra läxa. Igen. Orden försvinner raskt åt olika håll, likt barn som leker kurragömma. Jag är kass på att skriva sådant jag måste, jag är för mycket i frihet för att dikteras för. Känns inte helt lätt att vara student med de egenskaperna.

Klockan sex ser jag reprisen av Bonde söker fru och dricker te.

Söndag igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen, ta vara på ryggen!!

2010-10-28 @ 23:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback