Trattisskogen

Jag tror jag har små minispindlar över hela kroppen efter att ha dykt ner i den mjuka mossan, spindlar som kittlas dessutom. Det är mycket möjligt att jag även har små minispindlar i magen, dock stekta sådana. I riktigt smör dessutom.

För första gången i livet har jag hittat levande trattkantareller. Alltså direkt på plats i skogen, i verkligheten, inte intill champinjonerna i grönsakshyllans svampavdelning. Magiskt!

Fast hade jag inte haft ett svampproffs med mig hade jag förmodligen inte sett en enda och den största insikten som följde med mig från skogen är att jag har större fallenhet för att plocka äpplen än svamp.





Kommentarer
Postat av: Eva

Delade du med dig till vovvsing? Hon såg mycket intresserad ut....



Idag ska jag ha en dag HEMMA alldeles SJÄLV och vårda mig o min hals. Skönt.



Ha en fin onsdag min vän o det var skoj att pratas vid igår :)



Kram från vännen i väst

2010-10-06 @ 07:41:12
Postat av: Ellinor

Eva Vildis hjälpte givetvis till att plocka ;)

Hoppas du och din hals är piggare vid det här laget och att hela fina familjen i väst mår väl. Kram!

2010-10-11 @ 22:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback