Vädertankar

I norr faller nu snö och oktober blev vit. Här i söder är världen röd, orange och gul, men kylan har börjat kräva sin eld för värme. Någon sa att det är en vargavinter som väntar oss, kanske den bistraste på hundra år.

När det var som kallast i fjol fick jag ställa klockan att ringa mitt i natten då eld krävdes för att hålla plusgraderna vid liv. Hur ska det bli nu då.. tänker jag och sneglar bort mot kökets dansande lågor. Fast det blir nog bra, hur det än blir. Dessutom har jag hört att man förbränner mer om man fryser och då finns det ju en liten, liten möjlighet att jag kommer att vara smal till våren ändå.

Fast raggsockar vore skönt. Utifallatt.


Kommentarer
Postat av: emma

Det finns nog risk att man får ofördelaktiga rynkor av att gå runt och huttra, och då blir man sur och bitter- och då har man inte så mycket glädje av sin avmagrade mage iallafall.

Jag har funderat på detta med tacksamhet också. Jag är tacksam för att jag har lyckats göra slut med viasat, det var inte helt enkelt (fast det var ju skönt att dem ville ha mig) Kram!

2010-10-11 @ 22:43:05
Postat av: Ellinor

älsklings emma Då eldar jag på.. hela logen är fylld av ved att bekämpa bitterhet med. Förstår viasat, jag hade också gjort allt för att hålla dig kvar serru ;) Kom snart.. du och prinsessan Tyra (mannen är alltid välkommen också, men han behövs väl till att renovera hus tänker jag..)

2010-10-11 @ 23:08:05
Postat av: Eva

Aha... Då slår jag värmen här i vinter o huttrar jag med :) Du får ringa mig så ber jag en alldeles speciell mamma sticka raggsockor - det gillar hon skarpt att sticka. Mina barn (eller jag själv heller för den delen) vill dock inte ha såna till hennes stora besvikelse...



Kram på dig

2010-10-12 @ 15:51:27
Postat av: Linzan

tröttnar du på levande eld och raggisar finns här alltid plats för dig ;) <3

2010-10-12 @ 18:42:58
Postat av: Ellinor

Eva Hon får sticka så många strumpor hon vill till kalla fötter i en Bullerby ;)



Linn Strålande. Bollan och jag bor hos er om det blir för kallt i vinter.. =)

2010-10-13 @ 11:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback