Utkast i september

Sverige släcker sina söndagslampor och jag ställer in systemet på fredag. Helgarbete betyder vardagsvila och när yrvakna människor stressar mot sin måndagsångest tänker jag sitta i min rosarutiga pyjamas och dricka mitt morgonkaffe. Där tänker jag sitta i godan ro tills dess att solen värmt den värsta daggen ur gräset för att då ta med den vilda ut för att fylla livsandarna med skog och mossa. Halv ett lurpassar jag på brevbäraren [förmodligen förgäves] för att få kasta mig in i en av de tio (!) böcker jag väntar att han ska komma med. Tio böcker för 398kr.. fördelen med att läsa giganter är att de finns i pocketformat.

Fast så var det de där med skrivuppgifter...

I min dator finns numera ett dokument döpt; Diktjävel. Det finns exakt noll tecken i det dokumentet. Förutom titeln, men den fick vi inte välja. Jag tror aldrig att jag skrivit en dikt i hela mitt liv och har jag det var det förmodligen så pinsamma att jag valt att förtränga dem. Vet inte riktigt hur det här ska gå... Inte alls.


.. och i väntan på klarhet lyssnar vi på en mästare.


Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tidig morgon är säkert en perfekt tid för att skriva en dikt. Då huvudet är tomt men kanske med fragment av drömmar kvar som du kanske kan använda. Vågar du skriva ner dina drömmar till en dikt Ellinor?

2010-09-06 @ 05:47:07
Postat av: Ellinor

Hasse I natt drömde jag om Henrik Rydström och även om det var en ganska vacker dröm vet jag inte om den inspirerar till storverk. Men nästa natt kanske.. =) Ha en trevlig resa genom det södra landet min vän.

2010-09-06 @ 09:01:38
Postat av: Eva

Du får ringa min dotter o få inspiration... Hon skriver sångtexter o sjunger....



Måndagskram Eva

2010-09-06 @ 09:39:58
Postat av: Ellinor

Eva Helt strålande! Hon får bli min spökskrivare =)

2010-09-06 @ 13:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback