Obefintlighet

Jag borde nog blogga men det vill sig liksom inte. Som om orden försvann tillsammans med det år som gick.

Så vi lyssnar på något bra istället, stjäl en lista och flätar vårt hår medan vi inväntar ordens återkomst med norrländsk tålmodighet.

--------------------------------------
Årets nykomling: 2010 har fortsatt berika mig med kloka, vackra, fantastiska människor, men årets verkliga nykomling kan inte bli någon annan än det nu åtta månader gamla livet borta i skogsbrynet.
Årets snyft: Att jag inte kom iväg på någon ordentlig vandring i år. Hade allt förberett, men blev stoppad av ett regn som aldrig ville ta slut.
Årets konsert: Måste bli den med Plura där på ön. Om inte annat så för den gemytliga miljön, den goda maten och det trevliga sällskapets skull.
Årets film: Precious, Fisch Tank, Soraya M... i år har har det varit brutalt att se film.
Årets serie: Våra vänners liv. Kommentarer överflödiga.
Årets resa: Kommer nog alltid att bli den till Gotland trots allt.
Årets låt: Tänker faktiskt svara något så otippat som Petters Mikrofonkåt alá September.
Årets fest: Mannen från barndomen ställde till med en hejdundrande 40-års fest på Medis, något som förmodligen i historieböckerna inte bara kommer att räknas som årets, utan århundradets fest.
Årets mat: Lammlasagne. Tveklöst.
Årets skiva: Carolina Wallin Pérez tolkade Kent och jag föll pladask.
Årets nya hobby: Boxningen! Aldrig någonsin trodde jag att det var så kul att slåss!
Årets bok: Står formodligen i min bokhylla. Har köpt ofantligt mycket bra böcker i år men inte läst en enda av dem.
Årets dryck: Äggtoddy! Mitt i en Nutrilettkur introducerades jag till denna ängladryck och snabbt var kalorierna på plats igen.
Årets glädje: Finns överallt. I leenden från människor jag mött, i vitsippehav och lövhögar, i handlingar och ord.
Årets besvikelse: Sverigedemokraternas stöd av mina medmänniskor.
Årets det trodde jag aldrig: Helt plötsligt var jag skolfröken. Rättade prov och satte betyg, förberedde lektioner och skrev frånvarorapporter. Märkligt och fantastiskt roligt.
Årets pryl: Med en inte allt för okomplicerad hatkärlek får jag nog ändå påstå att min iPhone är överlägsen segrare i denna kategori.
Årets citat: Slå av din mobil och bli nåbar.



Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tycker så mycket om det där citatet...och om lammlasage.

Postat av: Rickard

Ah! Jag älskar sådana där listor, de blir som ett slags sammanfattningar... Just Petters låtar gick ju bra på "Så mycket bättre", Plura gjorde en fin version av Logiskt. Plura, ja, det var en härlig konsert det bjöds på i somras. För övrigt håller jag med Slottsträdgårdsmästaren om citatet.

2011-01-07 @ 00:09:14
Postat av: Glenn

"Dom som säger det bäst,säger ingenting till slut"... o.s.v.

2011-01-08 @ 22:25:26
Postat av: Pelle

Våra vänners liv - helt klart bästa svenska tvserien på mycket länge.

2011-01-17 @ 23:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback