Vår i Bullerbyn

Nu är allt så där galet vackert igen. Nästan som om man inte orkar ta in mer.

I Bullerbyn har det födds sju nya lamm och huggormarna ligger slöa i solen. Det vilda körsbärsträdet vid vägen slog ut häromdagen och snart kommer äppelträden här utanför stå i full blom. Slånen har redan bäddat in världen i sin vita bommul och för varje nytt andetag färgas träden skirt gröna. På min joggingrunda igår sprang jag i ett hav av vitsippor medan fåglarna sjöng sig hesa ovanför mitt huvud. Då är det lätt att både leva och springa..



Årets valborgfirande: Jobbandes. Årets kanske roligaste kväll att jobba trots allt.

Gårdagens fynd: 70% rea på den lokala sportaffären gav mig ett par nya träningsbyxor med ord pris 599kr. Skulle aldrig, läs ALDRIG, köpa ett par träningsbyxor för 600 annars..!

Dagens lärdom: Nu kan jag rädda liv. Får du hjärtstillestånd i framtiden så ring mig, jag har både broschyr och kunskap.

Kvällens låttext: Lånar jag
åter igen av Afzelius
Kom ni som ockuperar fabriker och kontor
när dom sliter själva brödet ur er hand.
Och kom ni som vågar fjättra er längs järnvägsrälsarna,
för att stoppa Homoslyrbesprutarna.
Kom ni som demonstrerar för nedrustning och fred.
Kom ni som slåss för daghemsplatserna.
Och kom ni som orkar kämpa för dom som ska ta vid
i en tid då man är rädd att skaffa barn.
Ja, till er vill jag säga:
Denne sången är till er!
För ni är dom enda hjältarna vi har!

Morgondagens efterlysning: Jag har en plats över till en frivillig "Drottning Margaretaloppare" den 27 maj. Tre damer från den långa ön och jag ska dit.. men vem mer får vi med oss?? (och nej Glenn.. det här loppet får du inte heller springa)

Kommentarer
Postat av: Anonym

And heroes we need! You are one of them.

2009-04-29 @ 22:16:11
Postat av: Bek

Varför bor jag i Norrland??

VARFÖR bor jag i NORRLAND?!?

VARFÖR BOR JAG I NORRLAAAAND!?!?!?!?

Postat av: Ellinor

Bek: Bra fråga... why do you?!

2009-04-30 @ 10:12:06
Postat av: ...kvotering? näe...

...och även om Du kan rädda ett hjärtstillestånd,så

vore det inte rättvist att Du skulle avbryta Ditt

lopp för en så onödig sak,men:stannar pumpen av

annan orsak,så ringer jag Dig!



Denna dag,den som just idag är,citeras bara:



"...ska man falla,vill man

göra det i strid..."

(Vi Lever Ännu - Afzelius/Wiehe)



Bara gott,till alla!



// Glenn.







2009-05-01 @ 16:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback