Drottningdag

Själva nuet har namnsdag.. själsmoster likaså. Helt plötsligt böner hörda och det går nu att förnimma en sommar. Igår kom kalvarna ut i de maskrosrika hagarna och jag berättade det jag visste om ett taggtrådsinägnat liv för dem. På cykelturen lite senare blev jag omkörd av en traktor med fler fyrklövta liv på flaket, också de på väg ut från en ladugård och in under en himmel.

Om en timme och dryga 40 minuter ska jag springa det där drottningsloppet i stan och trots att eftermiddagens gräsklippning gett en överdos av histaminer i ett blodomlopp känner mig mig taggad till max.

Förra året var det mitt första lopp ever och då tog jag mig runt på 37,06.. i år gör jag det under 34!


.. och i år räknar vi skitstövlar längs vägen tillsammans med Danskar



Uppdatering:
Nope... nej.. nada. Den obarmhärtiga klockan visade 35.33 när jag kom över mållinjen och trots att jag skulle kunna skylla på såväl trafikstockning som kramp så ändrar det inte det faktum att jag inte alls kom under 34 min. Damn!

Kommentarer
Postat av: Mr Vedder

Girl´s got taste in music! Keep on rockin!

2010-05-22 @ 10:43:38
Postat av: Mina

Men vännen... Du sprang! O det ska du vara himla stolt över! Det är inte alla som fixar det... (läs Mina). Kram : )

2010-05-23 @ 08:37:00
Postat av: Anonym

Du kommer att fixa tjejmilen under din drömtid! Jag tror att du med din norrländska envishet kan visa lite " Finsk Sisu" Lycka till !!! /K

2010-05-27 @ 01:27:50
Postat av: Ellinor

Mr V Well.. I think I know who to blame ;)



Mina Jo.. du har rätt. = Tack vännen! Kram



K Tack! Fast jag har fått revidera den där drömtiden en aning..

2010-05-27 @ 19:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback