Gryningsljus

Torsdagskväll och det doftar av nybakad äppelpaj från köket. Ulf sjunger för mig för första gången på veckor, min hund sover i hallen och i kaminen lyser eldens glöd som lava från en rasande vulkan. Om bara en liten stund ska jag tassa upp på övervåningen och Vilda kommer sömnigt att följa efter och lägga sig med en duns invid min säng. Det är alldeles tyst här ute på landet vid den här tiden på dygnet och de nätter som himlen är klar lyser stjärnorna med så stark glöd att jag inte behöver ficklampa på kvällens sista promenad.

06.50 på mornarna ligger frosten fortfarande som ett glimrande täcke över ängarna här utanför. Fåglarna där uppe i träden höjer sina sånger med en oktav för varje centimeter som den blodröda solen börjar värma jorden igen och gör oss sällskap där bland mossbeväxta stenmurar och knoppande träd. Tanken om att skolka från jobbet är nog aldrig så stark som just under dessa morgonstunder...

160710-4

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Låter som om du lever ett gott liv där ute i den småländska landsbygden.

Postat av: emma

Oj, vad hade man inte betalat för att få en bit av den äppelpajen, eller den härliga ängen. Här har jag ju liksom bara smutsig snö som blådårarna har kört skoter kors och tvärs över, men man får väl vara glad att det finns ängar....

2007-03-31 @ 08:19:00
Postat av: Solis

Blir det nåt skolk då?
Va tycker du om min fotokonst bild då? Med pippin o allt?

2007-03-31 @ 10:50:07
URL: http://kosmosanroparsolis.blogspot.com
Postat av: Sanna

Tack för receptet. Och gott att du är tillbaka, här i Småland och här på nätet.

2007-03-31 @ 23:33:20
Postat av: Louise

äntligen har jag en bild av vad det är du beskriver, vad du upplever. tack för senast. Guld värt att se hur du har det. guld värt att veta att naturen tar väl hand om dig och ger dig dess medicin för själen. Vi hörs snart igen va?! Ditt gamla bo, hon som tagit ditt gamla bo och ditt jobb och hennes sambo skulle uppskatta din närvaro över en fika. Dessutom kräver jag ett nytt besök där ute hos dig och den vilda...

2007-04-02 @ 08:27:59
Postat av: Ellinor

SB: Ja livet är faktiskt gott att leva- trots allt :)

Emma: KOM!! Jag lovar att baka massa paj och hålla lilla T medan du springer som en älva över fälten.

Solis: Näe.. jag är för präktig för att skolka från jobbet och dessutom har jag fått ett arbete som jag tycker är förbaskat roligt. Din fågel har jag minsann betraktat, fina bilder från en resa som jag är glad att du gjorde.

Sanna: Det är gott att vara här igen :)

Louise: En fika ska vi absolut ta snart igen, trivs alltid lika bra i ditt sällskap.

2007-04-03 @ 21:33:34
Postat av: Luna

Vilken vacker och stämningsfull bild!

2007-04-17 @ 23:44:24
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback