A manic weekend

Den här helgen har förmodligen varit den märkligaste. I fredags var jag så nikotinabstinent att jag höll på att bli sinnessjuk. Jag pendlade mellan skrattattacker till att i nästa sekund gråta så tårarna sprutade. Jag kan säga att den dagen berättar precis varför jag för all framtid ska sky nikotinet som pesten. Resterande tid av den här helgen har jag varit manisk light. Hela gårdagen tillbringade jag med penseln i handen då jag målande om taket på övervåningen, medan färgen torkade inför rond två så smorde jag in mina soffor med fett och sorterade CD-skivor. Idag hade jag tömt ut askan och putsat glasrutorna i kaminen innan klockan ens passerat 06.00 och på pumpen i onsdags hade jag dubbelt så mycket vikter än vanligt och pratade oavbrutet under hela passet...
Nåväl, inget gott som inte har något ont med sig.. eller hur det nu var.

image70

Idag tog jag med mig mamman på julmarknad i Johansfors och Kosta. Det blev en del handlat så som lerpepparkakor till adventsstaken (!) och en grå chenillepläd, men mest glädje gav det vackra att se på. Har lite svårt att förstå att vi redan går mot jul och när de välkända julskivorna börjar spelas på varuhusen så känns det rätt knepigt. Kanske blir det skillnad nästa helg då stjärnor och stakar ska lysa upp tillvaron även i detta hem.

Bäckman inspirerar Lundell
Ja.. jo.. man kan få tycka att det är lite roligt.. men bara lite


Kommentarer
Postat av: Glennis...

...har aldrig förstått den varelsens storhet (Bäckman),o nu förstår jag den än mindre,om än alls...vad hände med det som är HUMOR...jag har
uppskattat Luuk´s program mycket,bortsett från denna tönt...skulle vara kul att möta o plocka ner honom i verkligheten...hans ego lär vara stort...men...min avsky är större...

2007-11-18 @ 23:21:43
Postat av: Peter Tinnert

Lite frågvisheter.
Varför kajplats och nummer tretton? Ser någon som hjärna simmar på djupt vatten.
Varför Ulf Lundell? En alltid lika gubbig taubewannabee.
Varför Lyckasperson? Och upphöra? När man kan vara den man är, men utan den där tråkiga lasten.

Halleluja
från en alltid lika gnällig PT

2007-11-20 @ 16:23:56
Postat av: Glenn...

"...hjärna simmar på djupt vatten..."...ja,snacka om att ta sig vatten över huvudet... :-)

PT,vem Du än är:jämför ALDRIG Lundell med en relik som sjunger fisksoppe-recept...ja...SJUNGER är väl att ta i,för den förmågan har ingen känd Taube...

Om nu Ellinor vill ha en kajplats,o den har nr:13,låt det vara så...för,det finns säkert en anledning till det...
Läs Ellinors ORD istället...

G.

2007-11-21 @ 02:09:15
Postat av: Ellinor

Pojkar: Min kajplats har otroligt nog sitt ursprung från både Lundell och Taube.. faktiskt! När jag under fjolåret friårsbloggade gjorde jag det under Lundells flagg, dvs med "Hav utan hamnar- mina elva månader i frihet". När det fria året var slut blev symboliken att söka sig in mot kajen och då tretton är mitt livstal fick det bli så. Min undertext.."nu ligger jag stilla för ankar och boj" kommer däremot från Taubes visa som sedan fortsätter "och vilar från dagens seglats i min koj. Då viskar var våg som mot skutsidan slår Ellinor, Ellinor, Ellinor".
Taube är briljant, Ulf äger min själ.. och jag är fullkomligt nöjd med att ha det så. Taubewanabee eller fisksopperecept eller ej..=)

..och du gnälliga Peter. Hur vi än är så är vi förbannat duktiga och är det nu så illa att vi faktiskt betalar 300kr/månad för detta så tänker då åtminstone jag köra hela konceptet ;)

2007-11-21 @ 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback