Vinter i paradiset

.. är förvisso titeln på en Lundell-roman, men även de facto här och nu. Röda hus har täckts av vitt puder och hela tillvaron är som en kombination mellan en svartvit stillbild och ett illustrerat julkort. Jag kan inte påstå att jag genom åren varit speciellt förtjust i snö, men måste nog börja medge att det är bättre med vita snödagar än svarta regndagar.

För snart 48 timmar sedan använde jag nikotin för sista gången i livet.. inget snus, inga plåster/tuggummin eller cigaretter. Mellan varven är det så plågsamt att jag inte vet vars jag ska ta vägen. Igår låg jag i min kollega Ingers famn och grät. Men jag har bestämt mig och så här får det bli. Det sägs att man bara kan ha fysisk abstinens i 21 dagar.. det fixar jag!

Vill ha den mest abstinenta tiden i solen och Goa lockar med sin värme... kanske skulle åka över jorden och landa i Indien i några dagar..?

Kommentarer
Postat av: Solis

I Indien finns inte svenskt snus, så kanske bra ställe att vara på när man slutat?
Men ett par dagar i Indien/Goa räcker nog inte;)
Varför inte i Varanasi mellan 5-22jan08? Då kan vi bada i Ganges ihop, haha!

Lycka till med icke-snusande.
Själv försöker jag hålla ner snusade men kan säkert dra ner mer också.

Postat av: Glenn...

Du klarar det,jag lovar! Det har sagts mig att beroendet följer en cykel om tre...:3 timmar,3 dagar,3 veckor,3 månader...(men inte 3 år hoppas jag...),och det stämmer ganska hyfsat!

Abstinensen är lättare att klara,än vanan att ta o ha en snus att suga på...har använt Onico som övergång,testa det om det blir för jvlgt för Dig...

Ta hand om Dig,o Er!
G.

2007-11-14 @ 23:03:24
Postat av: Ellinor

Solis: Faktum är att jag är mer röksugen än snussugen just nu. Bara tanken på att få dra ner nikotin djupt ner i lungorna får det att krypa i kroppen. Mysko det där.. borde ju längta efter snus..?!

Glennis: (Tack för den Solis) Nu har jag fixat tre timmar och tre dagar.. då ska jag nog fixa tre veckor och månader också =) Tänkte först ta till det nikotinfria alternativet men blev till slut övertygad om att det bara är ett korkat sätt att upprätthålla en vana och ett beteende på. Det blir däremot en hel del morötter...

2007-11-15 @ 18:35:49
Postat av: Glennis... :-)

Naturligtvis har Du rätt...att byta ett behov mot ett annat,dessutom närliggande...är lika korkat som att ta hammaren o slå sig på höger tumme,för att lindra smärtan av att man nyss råkade slå sig på den vänstra...
Jag skyller på Persbrandt...(reklamrösten...)

Morötter är klart bättre,dessutom får man lite färg av dom (nja,inte orange,då...snarare solbränna)!
Tycker inte Vilda om morötter oxå? Chans var helt galen i dom där orange sakerna!Att det sedan är totalt meningslöst för en hund att äta dom ur näringsperspektiv,det får man sk...strunta i,bara hunden njuter,och det rensar faktiskt både tänder och tandkött!

Gott att Du klarat dom första "TRE-perioderna",dom är värst,tre-veckorspärsen klarar Du lätt,efter detta,tro mig!

Under en himmel,fulkommligt "dammig" av stjärnor:
// G .

2007-11-16 @ 00:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback