Alvarlig minimalism

Åtta i morse låg jag med Skugga i öronen och nålar i benen på en brits inne i stan. Några timmar senare körde jag över den långa bron till den avlånga ön med mamman och Vildan som sällskap.


Köpte varmrökt lax  och rökta räkor i Färjstaden och satte sedan kurs till porten mot Alvaret där vi dukade bordet för lunch. Mitt i allt det vackra, med en utsikt över sundet och in mot Kalmar, var vi själva om att andas. Av sommarens alla turister syns nu bara några få och alla tycks vara tillbaks på jobb och vardag igen. Öar blir alltid lite vackrare när alla fastlänningar lämnat dem...





Nu.. när skymningen lägger sig över kohagen och Eva Cassidy sjunger om en plats ovanför regnbågen....när mamman ligger under en filt och läser och en trött hund har ålat sig in under sängen, får jag konstatera att fredagen den 15 augusti blev en riktigt fin dag tillslut. Sjukt många förnsterkuvert till trots...

Kommentarer
Postat av: Glennsan

...less is more...



I denna Alvarets minimalism är jag rätt säker på att boken skulle bli skriven,promenaderna med sin bästa vän skulle bli tagna,utsikten skulle värdesättas och dom flesta dagar hade man skänkt sin uppskattning till...



..."livet är för enkelt

för att vi ska

förstå det"...



Kramar:

Glennsan



2008-08-27 @ 15:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback