Det sticks!

Med van hand borrades nål efter nål in i mina fötter och ben. Ibland känns det knappt men på andra ställen.. som i hälsenan eller mellan tårna, gjorde det så ont att jag snudd på reflexmässigt (eller är det impulser?) höll på att klappa till den stickande sjukgymnasten.



Det var ett yogapass i början av februari som förstörde min fot. I efterhand har jag bannats för att jag med mina överrörliga leder ens tänkte tanken att gå på något sådant, fast det hade jag inte en tanke på där och då. Är förvisso inte ledsen för att missa det i livet.. yoga var ingenting för mig och jag går mycket hellre på explosiva pulspass än gör rörelser i slowmotion.



Nu sätter jag hoppet till de gamla kineserna och deras nålar för att foten efter ett halvårs ondhet ska bli bra igen.  Själv har jag lovat foten att inte tänja ut den fler gånger och mutat den med ett par nya skor.. nu är det upp till leder och ligament. Fred eller fortsatt krig..?

Kommentarer
Postat av: Eva

Gomorron gumman! Lördag morgon, en veckas arbete är gjort o kroppen har ställts om till arbetslivet igen... Med andra klockan e 8.15 och 3 olika sorters nybakt bröd doftar här i mitt kök!!! Maken står precis o gör sina mumsiga limpor o de blir det sista vi bakar för denna omgång.



Så du har varit på Rix FM festivalen, hit till Götet kommer den på onsdag o vräker inte regnet ner ska vi in med barnen då det är många av deras idoler med (osså mammas Måns med förståss ;) )



Dagen här fortsätter som startat med fullt ös... Köksfönstret ska målas 3;e varvet med vitt, nedervåningen e kvar att städa,fönster borde nog putsas,överbliven ädelostpaj ska levereras till mor i stugan till deras middag för dom, son ska skjutsas till kompis 1 mil bort o mor i huset lovade dotter i svagt ögonblick en shoppingdag idag. Sedan så ska det lagas god fisksoppa med vin till middag. Jaa sen e det nog kväll minsann. Imorrn e det kalas hos moster o så ska vi träffa min kompis som har fått ny lägenhet. Kvällen ska mysas då även maken börjar jobba på måndag.



Hoppas din helg blir något mindre fartfylld vännen!

Hälsa i massor till mamma! O krama Vilda från Linnea o Jacob.



Kramar från jag i Halland

2008-08-09 @ 08:19:40
Postat av: Åsa!

Akupunktur i all ära, men mellan tårna och i hälsenan låter som tortyr...

Postat av: Claus

Hrmmm, aj! Bra att du skaffat bra fotbeklädnader. A och O med bra stabilitet. Lycka till önskar en som får blodtrycksfall av kinesiska nålar :-) /Claus

2008-08-10 @ 18:52:00
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Ellinor

Eva: Gode tid vilken aktiv morgon! Har bara varit speedad om morgonen under min värsta abstinensperiod, men jag måste säga att det var oerhört skönt att ha fått en massa saker gjorda innan klockan ens slagit åtta. Hoppas vardagen drar igång med lagom takt och att klockan inte låter som ett brandlarm imorgon. Kram kram



Åsa: Ja det var nästan snudd på... Ska tillbaks på tisdag morgon och har redan börjat fundera över barndomens emlasalva.



Claus: Jag yrslar av alla nålar.. men försöker hålla det hemligt även för mig själv. Hade du varit med under mitt saxäventyr idag hade vi kunnat yrsla ikapp :)

2008-08-10 @ 23:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback