Nål och tråd

Knappt har aukupunkturnålarna tagits ur kroppen innan det var dags att plocka fram synålen istället. Högg in en sax i handen medan jag stod och lagade middag på jobbet under eftermiddagen.. oerhört korkat och oerhört blodigt. En av ungdomarna kom ut i köket och förtjust utbrast hon;
-åh här ser ut som om någon har slaktats!
Själv låg jag svimfärdig på golvet medan min kollega och en annan ungdom satte tryckförband över det pulserande såret.

För andra arbetssöndagen i rad blev det så dags för ett besök på Kalmar lasarett, för två veckor sedan med njursten och den här gången med det som kom att visa sig vara ett drygt 2 cm djupt (!) jack av Fiskarns sax....

Måste sluta vara en sådan drama queen.


Kommentarer
Postat av: Eva

Men snälla vännen... Man kan ju bara säga till om man inte har lust att jobba, inte behöver man tas in på sjukan för det ;)



Hoppas måndagen blir ganska så bra med stenar, fötter o händer!! Ska träffa vår gemensamma bekanta från Norrlandstiden idag hos mamma - ska bli skoj!



Ha det!

2008-08-11 @ 07:19:23
Postat av: Claus

Antingen är du kär i en kirurg på Kalmar lasarett (jo, du, jag har jobbat där) eller annars verkar DBT vara en utmärkt behandlingsform för dig. Vågar inte tänka på nästa ev. olyckshändelse...../Claus

Postat av: Claus

Antingen är du kär i en kirurg på Kalmar lasarett eller annars verkar DBT vara en utmärkt behandlingsform för dig. Vågar inte tänka på nästa ev. olyckshändelse...../Claus

2008-08-11 @ 19:06:11
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Claus

Ledsen, jag blev så upprörd och yr att jag tryckte iväg en dublett :-) /Claus

2008-08-11 @ 19:08:36
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Åz

Du är stark konkurrent till vår gode Lars snart, om du fortsätter vara en sådan "Drama Queen"

2008-08-12 @ 19:22:14
Postat av: Ellinor

Eva: Ja det här håller inte.. vad ska jag göra nästa gång för att få gå hem? En yxa i benet? ;) Fast jag åkte faktiskt tillbaks och jobbade klart mitt pass så snart farbror doktor hade sytt ihop mig igen.



Claus: Attans.. nu kom du på mig. är det så genomskinligt?! ;) Såg för mycket på Kliniken när jag var tonåring.. Så du har bott i "min" stad..?! Trevligt.. antar att det är ett av skälen till att dina fötter brukar vandra på Öland..?



Åz: Ska sluta med det nu... vill inte bräcka hans rekord och än så länge har jag ju faktiskt varken fått mina kläder uppklippta eller behövt åka ambulans från jobbet :) Ses imorgon! Kraaaam

2008-08-12 @ 21:10:48
Postat av: Claus

Tack vare Kalmar upptäckte jag Öland i början på 70-talet. Som fågelskådare MÅSTE man ju vara på Öland. Sedan har "släkt" sommarhus på sydöstra delen, sedan... ja, många är skälen :-) Lycka till med träningspassen. /Claus

2008-08-12 @ 23:49:07
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Azola

Men oj....du måste vara rädd om dig vännen!

Kram

2008-08-13 @ 19:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback