Halleluja för Halloumi

Att denna cypriotiska gudagåva tidigare gått mig omärkbart förbi är ett mysterium. Jag trodde allvarligt att jag skulle börja gråta av lycka där vid köksbordet idag, för något så välsmakande har väl sällan passerat dessa smaklökar. Fast jag kanske måste reservera mig.. tänk om min eufori härstammar från en allvarlig kött-/mjölk-/kaffebrist!?

Blött och slaskvarning under himlen idag då jag tog den Vilda ut på skogsvandring. Den underbart rena, vita snön som fallit de senaste dagarna är nog på väg att tina bort och fram kommer den smutsgrå vinterverkligheten igen. Jag plumsade dock glatt på i mina nyinköpta gummistövlar som har BÅDE reflexer och foder.. de ni!

På vägen hem hälsade vargen och jag på hos de sociala fåren för en liten pratstund oss fårskallar emellan.

image74

Kommentarer
Postat av: Glennis...

ALLA äro vi fårskallar,men...fåren är nog smartare än hela mänsklighetens så kallade intgellitens ihop... tror jag... VET jag...
E:
Du MÅSTE till Kolmården o träffa vargarna!
Livet ställs på sin spets,bara av att få
umgås med dessa fantastiska varelser en
stund...och Du kommer förstå Vildas
ingivelser på ett annat sätt!
Jag kan hundar mer än människor,och efter
mina möten med vargisarna,så förstår jag
hur enkelt allting EGENTLIGEN är!!!

Skickar en bild till Din mail...

Lev väl,ta hand om Dig o Vilda!

G.

2008-01-07 @ 01:11:04
Postat av: linz@n

Vilken tur att du bloggar så jag hänger med vad som händer i ditt liv....

2008-01-08 @ 08:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback