Juletid blev julefrid

image71

Bjällerklangen börjar sakta att tystna och doften av glögg har letat sig ut genom ett gammalt mangelhus otätheter. Julen i år har gått i stillhetens tecken och det har varit en fröjd för kropp och själ att få varva ner och andas. Hopkurad under en filt i soffan har jag sett träd läsa poesi medan Frodo kämpat mot ondskan. I dagsljus har jag gått långrundor med den fyrbente, en lyx den här årstiden och i mörkret har ljus och eld fladdrat och värmt. I köket har det dock frossats så till den milda grad att vågen skrek när jag ställde mig på den, 2008 års projekt blir att tysta den för gott..

Kära vänner .. jag hoppas Ni får ett 2008 som ger er både medvind och utmaningar i lagom doser. Ett år lika fyllt av kärlek som av utveckling, värme och vardagsmod. Vi gör det vi kan för att fylla dessa 366 dagar med liv och inte låta det bli tvärtom... för "Vi blir vad vi väljer" som Ulf säger...

... och så lite nostalgi
Förstår inte varför de inte visar dessa underbara trolltyg längre. Var är Fjant..? -Här mamma!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken nostalgifilm, fick hela filmen förra året av min kollega. hoppas du hade en bra jul och nyår. Själv var det lite konstigt, annorlunda och sorgligt utan pappa. Man minns ju så tydligt vad vi gjorde tillsammans förra året. Svårt att förstå att det gått ett år snart. Usch! Det värker i hjärtat! Det är fortfarande svårt att tro det är sant, hur ska vi klara oss utan pappa hela livet? KRAM

2008-01-02 @ 19:10:55
Postat av: Katta

Gott med lite skön nostalgi! Tack för ditt underbara nyårsmess och detsamma till dig vännen!

2008-01-05 @ 00:50:31
Postat av: Ellinor

Mina: Du och din pappa hade nog en av de bästa far-dotterrelationer jag fått ynnesten att se. Saknaden efter honom kan nog inte ersättas av något, det är nog bara att tillåta den vara där och om man bara kan även vila i det. Kom snart ner till småland vännen!

Katta: Nu visade det sig att jag önskat ett gott 2007 till de flesta men tanken var god i vart fall. Tack för senast, doften av hyasint har förgyllt mitt hem under hela julhelgen!

2008-01-05 @ 18:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback