Gränsen

Ibland är det en tjock mur som skiljer oss från varandra, ibland en hel ocean. Konventioner, föreställningar, kultur, rädslor.. gränser som försvårar, markerar eller rent av hindrar. Ibland hålls vi isär av den tunnaste tråd....



Av tre veckors vila återstår nu två veckor och tre dagar och jag önskar jag kunde förklara för de båda varför de inte får leka. Jag hade kunnat ge dem en historielektion om ormens inverkan i paradiset eller förklara fysiologiska skeenden vid giftbett. Kanske kunde jag ha satt upp en almanacka med nedräkning till dagen då de åter får löpa fritt över ängarna igen...



Men.. nu är det hundar och hundar förstår inte det människor förstår. Så de ligger där.. på varsin sida hundgården och visar sitt missnöje och sin sorg medan jag försöker trösta dem med sådant de förstår... Frolic!




Kommentarer
Postat av: Eva

Såå det är 2 tjocka hundar när denna tid är över då, eftersom det kommer att gå åt många Frolic för att ersätta springet på ängarna... Nåja mina ungar lär nog gladeligen springa runt och jaga Vilda sedan. Eller kanske bara ligga o gosa vad som föredras av damen i fråga.



Hoppas din dag är bra idag!



Kramar från Västkusttjejen

2008-06-25 @ 15:17:43
Postat av: Ellinor

Eva: Är säker på att våra två- och fyrbenta kommer väl överens.. både på köksgolv och på naturens egna mattor. Kram!

2008-06-25 @ 22:36:28
Postat av: Claus

De härliga hundarna ser verkligen ut att sakna varandra. Och friheten att flyga över stock och sten. Visste inte att det var så knepigt med ormbett på hundar /Claus

Postat av: Ellinor

Claus: Ja det är verkligen ynkligt där vid hundgårdens nät, fast de anpassar sig snabbt och redan idag tycker jag mig se att de accepterar situationen. Tror det är nyttigt för de båda vilddjuren att lära sig vara lugna tillsammans också.

2008-06-26 @ 12:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback