Så packar vi igen...



Då var det dags igen...den stora resväskan står fortfarande bara halvuppackad och samtidigt packas en annan väska i köket. Den här gången går det dock inte på loj rutin eftersom allt ska vattensäkras och plastpåsar till förbannelse går åt till allt från enstaka par strumpor till sovsäck och långkalsonger. En tredagars hajk med jobbet står i almanackan och det ska bli fantastiskt roligt. Vilda ska få äran att följa med och vi får väl bara hoppas att hon inte ska vara orsaken till att kanoterna välter som dominobrickor. Meterologerna har lovat det absolut bästa vädret och i någon av ryggsäckens elvahundra platspåsar finns både solskyddsmedel och salubrin.

En mörk, kurvig 23-åring...
För några år sedan fick min vän och kollega Å hjärtat att stanna på mig. Under vår obligatoriska "runda" på jobbmötet berättar hon att hennes man numera enbart ägnar sig åt en kurvig 22-åring (eller liknande) och eftersom Å och A har ett av de mest lyckade äktenskap jag vet så blev jag både förskräckt och förtvivlad. Det visade sig dock vara en dam på hjul, en mrs Corvette, som var kärleksobjektet och jag kunde andas ut igen.

För några dagar har jag besök av en annan kurvig donna och hennes ägare och även om mitt bilintresse kan te sig något begränsat så är jag rätt förtjust i den här arten. Ljudet, accelerationen, linjerna.. kontrasten till min präktiga kombi blev helt plötsligt enorm..



Min vän från norr är på väg på rockfestival i Blekinge och på sin väg ner genom landet förärades jag med några dagars visit. Det är som alltid något speciellt att få tillbringa tid tillsammans med människor man har en längre historia med, någon som har varit med under större delen av livet, som varit på de platser man berättar om och mött de människor man refererar till. Att mitt hem bara efter 17 timmar hade fått en dunk motorolja på köksbänken, biltidningar på vardagsrumsbordet och en flaska t-röd på brudkistan får jag nog tycka är rätt charmigt ändå... åtminstone för några dagar.

Kvällens sköna 70-talare: Lady in black med Uriah Heep

Kommentarer
Postat av: Anonym

32-åring var det en, 22-åring hade jag aldrig sett som ett hot!!!Kraam

2008-06-02 @ 00:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback