Sommar på landet

Min näsa har med all önskvärd tydlighet deklarerat att sommaren är här. Har pollen i vartenda flimmerhår och stämmer det att man får gå på bröllop om man nyser tre gånger i rad kommer onekligen hela min bekantskapskrets att skrida till altaret inom kort. Fast det kanske inte gäller vid pollenallergi? Kanske finns det också någon klausul som säger att om man som gräspollenallergiker klipper gräsmattan då får skylla sig själv?



























Kossornas återkomst
Så kom dom... de svart-vita polishästarna och allt är som vanligt igen. I år dock med skillnaden att Vilda inte jagat en enda kossa. Hon vill så gärna men vet att hon inte får.. tror minsann att min schäfer börjar bli stor.



Hade besök av en av mina nära och kära för en tid sedan och tesen "lika barn leka bäst" blev helt plötsligt illustrerad där ute i sommarsolen. Livet är som allra bäst i sådana stunder. En god vän, ett korsord, en flämtande hund som undrar varför matte ligger på gräsmattan och en sol som spottar ut D-vitaminer och så Lundell... alltid Ulf Lundell.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback