... och trär sen upp dem på strån


Det växer faktiskt smultron längs vägens kant... massor.

Plockade dessa miniatyr-jordgubbar tidigt imorse medan jag gnolade på Mats Paulssons sång om nakna fötter. Dagen före midsommarafton och imorgon plockar jag sju sorters blommor istället för söta bär. Just i denna lugna morgonstund då korna stillsamt betar sig igenom hagarna och familjerna i fågelriket matar sina snart flygfärdiga ungar, ja då dök ormen i paradiset upp....

Med stora ögon tittade Vilda på mig, hon såg ut som jag känner mig när jag just ska spy och med öronen nedfällda vinglade hon sig mot trappan där hon la sig. Jag blev så rädd att hjärtat nästan stannade och kastade mig på telefonen. Mindre än tio minuter senare var vi hos veterinären där man snabbt kunde konstatera att en huggorm bitit henne vid nosen. Dropp och smärtstillande och så alldeles för snabb bilköring till djursjukhuset några mil bort. Där är hon nu... mitt allt i tillvaron.. och även om hennes puls enligt kvällspersonalen är stabil så lär min inte stabiliseras förrän jag har henne hemma och pigg igen.


Kommentarer
Postat av: Eva

Nämen lilla Vilda... Sicken elak orm bita på det viset! Håller tummar o tår för din bebis nu och hoppas allt ordnar sig och hon kan komma hem o dansa kring midsommarstången med dig.



Nu till nåt annat... Pratat med familjen om Kalmartripp och det är VÄLDIGT positiva tongångar här så om allt klaffar så ses vi i sommar gumman!



Många varma midsommarkramar från vännen i ett grått Åsa.

2008-06-20 @ 08:06:13
Postat av: Glennis...

Stackars Vilda...!!!

Fyra hål i nosen är inte vad man vill ha,lyckligtvis

så är ju huggormsbettets gift hyfsat "ofarligt" för större hundar,dock svullnar andningsvägarna upp,o det är det man får vara vaksam på.

Hon är på tassarna igen,innan jordgubbar o sill

övermannar det vaxduksförsedda utebordet!



Önskar det gick att maila grisöron o märgben,men...

...i väntan på att det går att göra så,så vill jag önska Dig,Vilda o alla som läser Din blogg En Riktigt Glad Och Trivsam Midsommar!!!



Sköt om sig,alla!

Kram:

//Glennis...

2008-06-20 @ 10:41:48
Postat av: Lilla B

Vilket elände. Tur att det finns djursjukhus inom räckhåll. Du får nog hem henne frisk och yster inom kort!

Postat av: Ellinor

Eva: Härligt! Dina barn har gott omdömme.. ;)



Glennis: Ja nu är jag mer glad än någonsin att Vilda är en stor schäfer istället för en darrande nakenhund. Imorgon kommer hon hem, då ska hon få äta vad hon vill.. ja förutom orm då förståss. Vilda och jag tackar för de telepaterade grisöronen.



Lilla B: Ja vad gjorde man utan dessa kompetenta djursjukvårdare och veterinärer... fler djursjukhus åt folket! Tack för omtanken och glad midsommar du blomstrande bloggare :)

2008-06-20 @ 13:27:57
Postat av: Katta

Vilda lilla! S killen sänder sina varmaste hundhälsningar och hoppas på snar bättring.

2008-06-21 @ 06:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback