Sommar och Allsång

"Sommarprogrammen ÄR min barndom och signaturen får mig än idag att känna den blå doften från Bottenviken, minnas ett oändligt sommarlov och att längta efter mormor. En sommar utan Sommar är inte fullvärdig, den makten har fortfarande bardomens ingredienser över nuet"

Ovanstående rader kommer från ett brev jag skrev redan 2005 och helt plöstligt slår det mig att jag fortfarande inte lyssnat på ett enda sommarprogram trots att premiären redan var i lördags. Kanske är det Internets fel med Pod-radio och möjligheter att lyssna precis när man vill...? Frihet förvisso, men samtidigt försvinner det genuina. Radiorösten som påar programet, väderrapporten som man får på köpet eftersom radion fortsätter stå på.. ja själva känslan när klockan kryper över ett.

Dagens sommarpratare: Lennart Johansson, fotbollsmänniska

Väntan


Om Sommar är sommarens vardagliga höjdpunkt så är
Allsången veckans clou. Ikväll är det dags, sommaren 2008 är därmed officiellt invigd.

Kvällens artister;

  • Håkan Hellström - Ingen artist man hittar i min skivsamling, dock kapitulerade jag för hans charm och oförfalskade spelglädje redan för några år sedan.
  • Miss Li - Har bara hört henne tillsammans med Winnerbäck å där är hon ju bra
  • Bosse Parnevik - Farbror Bosse.. tja, han har funnits med så länge jag levt och så ska det väl vara antar jag.
  • Arja Saijonmaa - Kvällens höjdare! Arja.. dig har jag lyssnat på sedan jag låg i spjälsängen.
  • Christer Sjögren - Snälla Kristus Sjögren låt oss få höra I love europe ikväll och måtte du ha med tjejerna med flaggklänningarna.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hejsan gumman!!



Mmmm TV;n bokad här sedan länge kl. 20.00 då sommaren e igång på allvar :)



Hoppas du har toppendag. Här blåser det som vanligt :(



Kram

2008-06-24 @ 11:15:43
Postat av: Ellinor

Eva: hmm.. undrar vilken Tv bokningen gällde för hemma är ni minsann inte. Testa ring igen när du har tid, har haft fel på linjen hela dagen men nu verkar det vara fixat. Kram!

2008-06-24 @ 20:11:48
Postat av: Azola

Njaa... Skansen besöker jag gärna...för den mysiga och gamla atmosfären i sig...men allsången njja.

Men sommaren började på riktigt för mig också i kväll då Morden i Midsommer började (en timme efter er sommar började ;o)

* Så nu är äntligen sommaren här *

2008-06-24 @ 23:24:10
Postat av: Ellinor

Azola: Lundell på Skansen är snäppet bättre ändå.. koncentrerad sommar liksom.

2008-06-25 @ 09:39:35
Postat av: Sanna

Lasse B.. Elli.. älskade.. samla genast ihop dig!

2008-06-25 @ 20:23:40
Postat av: Ellinor

Sanna: Betyder det att Lundell kommer före Berghagen? ;)

2008-06-25 @ 22:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback