Det snokas i min trädgård

Det har varit en fullkomligt strålande försommardag nere i Småland idag. Hästarna har betat på ängen här intill, en snok låg och solade på gräsmattan och koltrasten matar sina ungar i min stupränna. Två galna hundar har lekt halva dagen och jag har ryckt upp krokus från rabatterna eftersom jag trodde det var gräs... Borde förvisso ha förstått att vanligt gräs inte har lökar.

image128

Har tagit två dagars ledigt på inrådan av kropp, knopp och kollegor. Att jag igår fick veta att jag har inflamationer i diverse leder var väl också en tydlig vink om att någon form av vila kanske inte vore dumt. Kan redan nu säga att den här dagen gjort smärre underverk. Det gäller att lyssna och jag ska bli ännu bättre på det.

Således har en torsdag i maj gått i stillsamt mak. 19,7 grader visade temperaturen på innan solen nått fram till mätaren och när jag inte suttit och njutit i en trädgårdsfotölj har jag lekt med hundarna, fotat lite och återigen förundrats över hur människor kan välja att bo i städer.

När solen började dala från himlavalvets övre halva kom musik dansande över maskrosängen. Lyckligt öppnade jag köksfönstret och under kvällen har jag fått lyssna till tonerna från elva dragspelande herrar på en veranda inte långt från mig.

De lyckliga kompisarna

image129


image130


Kvällens förlåt: Går till alla FF-fan. Jag är ledsen men när Lars vid Kalmars 2-0 ledning bad så förtvivlat om tre mål för Göteborgarna så kunde mitt hjärta inte motstå. Jag lovade honom att ordna det och så la vi på luren....

Kommentarer
Postat av: H

Grattis på födelsedagen! Hoppas att det blir ett fint kalas hos dig.

2008-05-13 @ 08:15:12
Postat av: Anonym

Ellinore! Inte visste jag att du varit på TEVE!?! Wow! Kloka människa, så fint och bra du förde debatten där i nästan soffan!
Och grattis! det verkar vara din födelseg!
Underbart i SMåland tycks det. Hoppas du får tillbaka dina krafter och mår gott gott.
Ska du till GBG och se konsert så är dörrarna öppna för att bo över hos oss!
kramar /Susan

2008-05-13 @ 10:27:04
Postat av: Anonym

Hej vännen!
Ville bara önska dig en underbar födelsedag!
En dag ska jag ta dig till en nyfunnen plats som formade min hud till långvarig ståpäls..

Ruggigt många kramar!
/hansombarutbalkongpalten

2008-05-13 @ 11:24:38
Postat av: morsanfrosth

Grattis på födelsedagen min kära vän!Ha en riktigt bra dag!!

2008-05-13 @ 11:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback