Livet under en sten

Kapten Brännässla har slingrat sina armar runt mig idag och lämnat svidande hud efter sig. De där blommiga trädgårdshanskarna är nog mer söta än dugliga trots allt. Nu har dock mitt hus befriats från påträngande växtlighet och står med "bara ben" mot klorofyll och mylla. Jag försökte att inte titta under alla de stenar jag lyfte, men i ögonvrån kunde jag ändå konstatera att där var mer trångbott än i en tvårumslägenhet i Pakistan. Gråsuggor... har de någon uppgift i livssystemet?

image123
Hade god hjälp i trädgården.. som alltid. Just idag slapp jag dock se
hyresvärdinnans vårlökar regna över trädgården...


Kvällens lite stolta länk: SKTFs hemsida har jag fått en hälsning från vår förbundsordförande. Jag lovar att jag ikväll är fem cm längre än vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback