Genom landet

Norr
Det är speciellt att vistas i sitt eget sammanhang.. i sin grundjord. Fem dagar uppe i norr gav mig inte bara en stund bland mina nära, utan också någon form av koncentrerad livsenergi. Att vattna igenom sina rötter är en livsnödvändighet.

En ängel på isen


Sval sol i kallt land

Väster
Jag hann bara hem till Bullerbyn i några timmar innan det nu var dags att korsa landet och liksom norr byttes mot söder fick nu öst ge plats för väst. Det är allt för lång tid sedan jag satte min fot vid det salta havet och jag hade faktiskt glömt hur vackert det är på den här sidan av landet.






En dryg veckas resande genom landet har gett stunder att bevara, inte bara genom en lång vinter utan för en livstid. Väl skyddat i hjärtats innersta rum sparar jag på känslor och ögonblick, på möten och musik, på vin och brutet bröd. Tack alla vackra!

Kommentarer
Postat av: Azola

Oh vilka vackra foton!

Du borde göra något av dem....

Hasse" har en(höstbilds) fototävling som du säkert redan vet ;o) skicka någon av dina fina bilder vettja!!Har inte åstadkommit något sevärt foto själv, som jag skulle kunna skicka :o( m ...en det är ju några dagar kvar! (tom lördag tror jag) Här är det bra annars!

Kramizar till dig och den vackra Vildingen!

2008-11-12 @ 11:08:45
Postat av: Ellinor

Azola: Tack! Fast någon tävling vill jag inte vara med i, i så fall skulle det ha varit med en bild som jag tycker är något utöver det vanliga och sådana bilder tar jag inte ofta. Gott att du har det bra där uppe, trots dessa novembergråa dagar. Kanske är det nu man hinner läsa den där boken, se den där filmen eller bara sjunka ner i en soffa och andas.

Kramar tillbaks från oss båda

2008-11-13 @ 12:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback