Bonus

Idag var en sommarlovsdag... som när man helt plötsligt fick en extra studiedag mitt i terminen. Vardagslyx.. eller kanske söndagslyx.



Efter att ha plockat frukosskålen full av björnbär och därefter avnjutit dem tillsammans med jordgubbar, valnötter och filmjölk så bar det iväg till den långa ön på andra sidan sundet. Kaffe och rökt makrill vid långe Erik. Goda vänner bjöd på 24-gradigt vatten vid Böda sand och jag tog mina första simtag i havet sedan sommaren 2007. Strålande sol, hemvändande turister och söndagslunk.. en perfekt dag på en ö med andra ord.







Det sägs att blåelden fyller hela Neptuni åkrar vid sin blomning och det är svårt att inte låta tankarna gå till en magisk ö några sjömil bort när man ser den bilden framför sig. Det blå mot det vita... doften av hav. När jag lyfte blicken mot horisonten fick jag dessutom en hälsning då den vita färjan från rosornas ö gick med kurs Oskarshamn. Måste snart återvända till den vackraste av öar.. det finns en bock där som väntar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka vackra bilder!! Du är en mästerfotograf, tur att du bloggar så att man kan få ta del av dem!!Kraam

2009-08-11 @ 09:19:51
Postat av: Åz

Glömde skriva men jag var på mitt förra avtryck!!!

2009-08-11 @ 09:21:00
Postat av: Steffo

Så sjukt fina bilder... men du! Vet du vad... jag har badat i 25 gradigt havsvatten i två veckors tid nu... i Kurjoviken... vid vår egen brygga... inte långt från Norrbotten och Lappland... är inte det galet härligt så säg:) /Kram S

Postat av: emma

Härliga bär! Tänk så fina de hade varit tillsammans med en snurr på skeden av det guld jag rövade mina små insekter på i veckan!

Frys in bären så förgyller vi en vecka i november?

2009-08-12 @ 11:58:51
Postat av: LN

Det sistnämnda lät farligt..en av bockarna på bilden..eller inte?! ler..

2009-08-12 @ 19:24:10
Postat av: Mr Vedder

A little bit of magic... From me to you.

Have a wonderful day as the wonderful being you are!



Have no fear

For when I'm alone

I'll be better off than I was before



I've got this light

I'll be around to grow

Who I was before

I cannot recall



Long nights allow me to feel...

I'm falling...I am falling

The lights go out

Let me feel

I'm falling

I am falling safely to the ground

Ah...



I'll take this soul that's inside me now

Like a brand new friend

I'll forever know



I've got this light

And the will to show

I will always be better than before



Long nights allow me to feel...

I'm falling...I am falling

The lights go out

Let me feel

I'm falling

I am falling safely to the ground

2009-08-15 @ 10:14:08
Postat av: Ellinor

Åz Tack min vän.. och tack för en vacker dag uppe hos er! :)



Siken Det är något speciellt med norrlandsbad ändå.. och så slipper du det salta vattnet dessutom :)



Emma Kan plocka frysen full om det betyder att du kommer! =)



L.N Haha.. ja en bock av sten var det som åsyftades denna gången ;)



Mr V I will always be better than before..

2009-08-15 @ 13:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback