Gode Gud..

Beslutet togs i februari. Det tog mig nästan 34 år att förstå att jag kan bli precis den jag vill bli, att det inte finns andra hinder än de man själv bygger upp och att en människa aldrig föds färdigdefinierad. Jag hade ganska så exakt ett halvår på mig att gå från totalt otränad till någon som sprang tjejmilen. Ett halvår..

Jag hittade ett färdigt program att följa och förundrades över hur bra allt gick. För varje vecka ökade minuter och kondition och de dagar jag inte sprang gick jag på pump och fick muskler att jobba sig större och hårdare. Jag sprang längs vintergator i Bromma, kryssade bland vitsippor hemma i Bullerbyn och andades havsluft när jag sprang vid havet på ön här intill. Hästarna sprang vid min sida när jag passerade hagarna, Bruce dånade från hörlurarna i min mp3 och varje avklarat pass var en triumf. Sen började min kropp att göra ont.

Sedan dess har jag ätit två rejäla antibiotikakurer, den första för Borrelian som fick varje muskelfäste att skrika av smärta, den andra för att ta kål på de köttätande bakterierna jag skaffade mina fötter i fjällen. Tålmodigt har jag fått vänta att det ska växa skinn på mina hälar igen och frustrerat har jag konstaterat att kondition är lika känsligt för uppehåll som mjölk är för rumstemperatur under rötmånaden. Jag hann träna för en tredjedel av loppet... dom andra två hade känts bra att ha i ryggen.. eller rättare sagt i benen.

Fast nu är det alltså dags. Startbeviset ligger på bordet och väskor håller på att packas. Ingen återvändo med andra ord.

Holy Shit!


Kommentarer
Postat av: Åz

Lycka till!! Du är bäst!!

2009-08-28 @ 10:02:25
Postat av: emma

Jag kan se dig korsa mållinjen!

2009-08-28 @ 13:20:46
Postat av: Louise

Hörru. det kommer gå fint!!

2009-08-29 @ 13:37:14
Postat av: Rickard

Ja, men ge järnet bara. Det kommer att gå finfint. Känslan efteråt är matt-i-benen-skön.

Du - Lundell var sådär i Borgholm, kändes som rutin. Fast han måste ju också få va' trött nån gång.



Hälsningar

/Rickard

2009-08-29 @ 23:12:00
Postat av: Mamma Mu

G R A T T I S !!!!

Jag har aldrig tvivlat på att du kommer att genomföra loppet....och nu vet jag hur bra det gick!

Puss och ÄÄÄäääää

2009-08-30 @ 17:08:38
Postat av: Mr Vedder

Grattis vännen! Strong som alltid!

2009-08-31 @ 21:03:40
Postat av: Ellinor

Åz, Emma, Louise Tack, tack, tack.. Jag har i sanning världens bästa hejjarklack!



Rickard Vi kanske är lika less.. herr Lundell och jag. Men som du säger går det knappast att klandra honom och vi får väl hoppas på en annan turné en annan gång där han tar med sig både nerv och lust. =)



Mamma Mu Äääääää och tack. Du är nog mitt största fan trots allt ;)



Mr V Oh thanks my friend. Lite envishet hjälpte också till.

2009-09-02 @ 20:12:41
Postat av: Anna

Var hittar man det programmet? HELP ME :)

2009-09-02 @ 23:19:29
Postat av: Ellinor

Anna Det hittar du på www.iform.se =)Där finns program för både 5 och 19 km och det funkar verkligen.

2009-09-03 @ 07:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback