Vilda och de 101 dagarna

Idag var jag till veterinären med Vilda. Det kostade 1770 kr.

Om jag hade varit där igår hade det inte kostat ett öre.

Det kallas att vara på fel sida om marginalerna, i det här fallet på fel sida om en självrisksperiod. 

För att muntra upp mig själv tänker jag att det ju åtminstone är tur att jag inte har en familj att köpa julklappar till i år heller.



Trevlig Luciahelg folk och fä!

..eller som en av mina Afganska killar sa igår; "kom och titta, det är stor fest på tv med kungen och Lucia".. en stunds förvirring men så kom vi fram till att Lucia i det här fallet nog heter Silvia och även om hon nu är drottning så är hon inte ljusets sådan.. En stund senare berättar han att de imorgon ska till "källaren och titta på Sofia".. ny förvirring men när begreppen väl var utredda så förstod jag att det var kyrkan han skulle till och Sofia nu faktiskt var Lucia. Det är inte helt lätt att komma till ett nytt och konstigt land som detta...


Kommentarer
Postat av: eva

...och inte lär VildaTilda få några julklappar heller då hon kostade dig :)



Här är vi (nog) ÄNTLIGEN klara med alla inköp åt stor somliten, nu ska vi bara lyckas slå in allt utan att de små vet om det - inte det lättaste då barnen lägger sig samtdigt som sin mycket kvällströtta (men morgonpigga) mamma...



Ha en supermysig 3;e advent min kära vän!

Kram från mig i väster

2009-12-13 @ 09:24:20
Postat av: Ellinor

Eva Har hört ryktas om att Vilda Matilda får paket av sin mommo.. det är stort nog =)



Den kvällströtta mamman på västkusten kanske får ägna de tidiga mornarna till krusade snören och tomtepapper, istället för till te och nybakat bröd?



Fick en skogsadvent med granjakt och glögg.. det var en bra dag.

Kram från öst!! <3

2009-12-13 @ 21:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback