Torsdagskväll och jag undrar...

Efter jordens mest svårvaknade morgon kom jag så äntligen upp... 45 minuters snoozande senare. Hade då helt plötsligt ynka 55 minuter på mig innan jag skulle befinna mig i en bil på väg mot jobb varför det blev en snabbdusch (med efterförljande hårslit) och en k-o-r-t promenad med Vilda. Frukosten åt jag i bilen.

Jobbade 10-19. En bra dag där jag säkert hann göra 40% av allt jag borde OCH jag kunde ta lunch och faktiskt hinna ÄTA MAT istället för att skaka ihop en påse måltidsersättning och dricka den i bilen/framför datorn/på väg någonstans.

Eftersom jag inte hann elda på morgonen var det bara 14,2 grader i huset när jag kom hem, vilket gjorde att jag omgående fick bege mig ut på logen och börja bära in ved. Efter att ha fått fyr i kaminen hann jag äta rester, samtidigt som jag krängde av mig "arbetskläderna" och på med "ut och gå i skogen outfiten" (dvs varmt, oskadligt, illgult och reflexigt). 45 minuters hundrastning och sedan hem och fylla på ved igen.

21.00 har jag äntligen fått upp värmen till sköna 16 grader och väl hemma från skogspromenaden ska Vilda ha mat. I köket står en disk som ingen någonsin diskar och jag sneglar mot almanackan och konstaterar att det är helg imorgon. Det vore ju fantastiskt skönt att bara få komma hem och göra ingenting då...

... och jag undrar
Hur har människor tid att ha familj? Hur i hela friden hade jag kunnat klämma in en enda människa i min dag? Vem hade accepterat en torsdagsmiddag bestående av uppvärmd bulgur och spenat, serverad ståendes vid diskbänken?

.. men så tänker jag
  • att OM jag nu hade haft en familj så hade jag mest troligt inte kommit hem till ett hus med en innertemperatur på 14,2 grader
  • och OM jag hade haft någon att komma hem till kanske denne någon faktiskt lagat middagen eftersom jag kom hem så sent.
  • och OM jag inte varit helt ensam så hade det ju faktiskt funnits någon annan som kanske redan hade varit ute med Vilda.
  • OM det dessutom funnits fler än två personer i detta hus, hade det med största säkerhet även funnits en diskmaskin här. Det hade onekligen besparat mig från hemmets i särklass tråkigaste syssla.
..fast allt det där var bara OM


Kommentarer
Postat av: Eva

Tänk gumman att jag brukar tänka att

OM jag inte hade barn o man skulle jag kunna få mer tid för allt JAG vill hinna med

OM jag inte hade barn o man skulle mitt hem se ut som när jag lämnade det när jag kommer hem

OM jag inte hade man o barn skulle jag kunna lättare lägga om kost och motion o kanske bli en size 0 som man suktar efter (OK jag överdriver litegranna där)

OM jag inte hade barn o man skulle jag bo på nåt varmt ställe och jobba på kindergarten istället



MEN faaan vad innehållslöst mitt liv skulle kännas utan min älskade familj!!



Hoppas att du nu kommer hem idag och känner att det är helg. Tänder en brasa,äter o dricker nåt gott och bara är med Vilda!!



Här är jag hemma med ond hals så när barnen kommer hem (OOOPS om 25 minuter!!!9 vankas det våfflor o sedan en mumsig ostpaj o rödvin till middag. Därefter glass o en god sås av smält Mars-god till "Lets DAnce"



Gråa moln hänger över oss här på bästkusten idag, hoppas ert väder är bättre. Kramar i massor från mig...

2009-02-06 @ 12:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback