Saker jag undrar..

... om det smakar infektionsklinik när man hostar, samtidigt som det känns som om man har öppna sår djupt inne i lungorna, är man sjuk då?

... för en stund sedan fick jag en impuls att skicka ett sms till Vilda, det känns också lite sjukt.

... vad är det som gör att jag ibland fullständigt lägger Ulf åt sidan för att vänslas med Winnerbäck? Livscyklar? Humör? Ägglossning?

... varför behöver mamma fyra svarta kjolar med sig till en begravning? Fyra kjolar och en begravning...? Allvarligt?


Nu åker mamman och jag snart genom ett moln av snörök ner mot kusten.



Kommentarer
Postat av: ÅZ

Att vänslas med Winnerbäck istället för med Lundell kan inte tyda på något annat än att du har hittat förståndet!! =D

2009-01-20 @ 18:30:46
Postat av: Anonym

Fråga 1:Ja.

Fråga 2: Mmm, typ.

Fråga 3: En stunds normalitet och sundhet?

Fråga 4: Ingen aning! Fyra? Men mamma, varför då?



Kram på er, både mamma och dotter.

2009-01-20 @ 21:17:46
Postat av: Västkusten,igen...

...orolig...



Echinagard,vitaminer,whiskey och halstabletter...hoppas Du inte gjorde en "smoothie" av den kombinationen,för det skulle nog kunna förklara kliniksmaken i Din mun...



Att skriva SMS till sin hund är det nog lite Paris Hilton-varning på,men så länge Du inte gör som henne,och sätter en I-pod på jycken,så är det nog ingen fara med Dig! Däremot kanske en mobiltelefon med headset till ens hund vore bra,för då kunde man ju ringa till hunden istället för att stå o skrika som en idiot,när vovven inte "låtsas höra"...



Att Du vänslas med Winnerbäck emellanåt,istället för att vara Lundell trogen,är ingen diskussion jag är lämpad att blanda mig in i,för skulle jag rada upp dom jag vänslas med,så skulle jag förmodligen hamna i ett madrasserat rum,med en riktigt långärmad tröja på mig,där ärmarna knyts ihop på ryggen... so,no worry...



Poliser kan vara "fängslande",som Du vet...

För egen del blev jag fängslad i "Femman-Huset" idag...(...ett helt överflödigt shoppingcenter mitt i Göteborg,det finns bara två vettiga butiker där:Clas Ohlson och Systembolaget... idag blev det bara Clas Ohlson för min del...),men den som fängslade mig mitt i folkpaniken var en flicka som jobbar för SAK,Svenska Afghanistan-Kommittén,och vars ögon fick mig att skriva på ett "fadder-kontrakt"...troligen blåst igen,men jag skänker gärna pengar,bara jag vet att dom hamnar där dom ska vara,o inte i "administration"...!!!



Om Du ger mig Vildas mobilnummer,så skickar jag ett mess till henne,i annat fall får Du ge henne en puss på nosen från mig... :-)



Tänker på Dig,o Din situation...

Kramar:



//Glenn...

2009-01-20 @ 21:42:44
Postat av: azola

Hej igen, ta det nu lugnt på vägen hem och jag hoppas du är ledig denna vecka så du får ladda batterierna!



1. du är inte frisk ännu... ( menar då fysiskt hi, hi )

2. messa du Vilda, det är ett friskt beteende i min värld! Vad har hon för mobil? Jag har köpt en rosa med pekskärm till Rosie ( birman)

3. ägglossning!

4. Ha ha...heja mamma!

Hon tänkte nog på filmen 4 bröllop och en begravning och så blev det som det blev :o)

Kramar till er alla!

2009-01-20 @ 23:53:32
Postat av: Sanna

Inlägget under Åz skrevs av mig, fast namnet kom inte med...

2009-01-21 @ 20:13:17
Postat av: Mina och mamma A-L

Ann-Britt är sig lik...

vi skrattar gott åt dina inlägg och tänker på er särskilt mycket imorgon. Din morfar var en underbar människa!

Många kramar till hela din familj

2009-01-22 @ 21:08:41
Postat av: Ellinor

Åz: Tänk att jag trodde du skulle säga något liknande ;)



Anonyma Sanna: En av de få saker jag INTE undrade över var huruvida det var du som skrev det där inlägget. Precis som för vår vän och kollega där ovan så har du en viss tendens att racka ner på landets största, vackraste och mest briljanta person och ja, då menade jag Ulf och inte mig ;)



Glennis: Fast kanske hellre en stunds naivitet och tro på det goda? Alternativet är ju sannerligen själsdödande...



Azola: Så Rosie har flyttat in från sommarhuset nu då? Var mobilen en muta? Kram!! :)



Mina och mamma A-L: Tack för alla varma tankar! Ja morfar blir saknad, vissa människor lämnar större tomrum efter sig än andra.. som ni vet. Kramar till er båda.. och systrarna också!

2009-01-27 @ 20:13:04
Postat av: Det goda livet...

...den dag jag slutar tro på det goda,lär vara tidigast dagen efter mina andetag upphört...

..."Hellre lurad,än BLÅST..."...



Mina tankar är med Dig...



Kramar:



//G.

2009-01-29 @ 00:41:42
Postat av: Mamma Mu

Allvarligt...för att du o jag skulle ha två var att välja mellan!

ÄÄääää

2009-01-31 @ 23:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback