Juni, den andra. Min 34e.

Tillvaro
En stor bukett vita liljor fyller alla husets vrår med en doft jag inte riktigt vet om jag tycker om. Jag står i ytterdörren och ser hårda regndroppar studsa mot allt de rör vid, bakom mig ligger storöra och tittar slött ut i ingenting. Himlens ljus vittnar om ett senare uppehåll och mitt kaffe dricks i stora glas och ser ut som o´boy. Någon har fångat ett ögonblick från en irländsk scen och R.E.M´s smärtsamt vackra Everybody Hurts hörs i liveformat där i bakgrunden. Och det är väl så det är antar jag, att ingen går oskadd och att allt redan har upplevts av någon.. någonstans.. någon gång. Vi bucklas in och bucklas ut i ett evinnerligt kretslopp. Vi lär och lär om.

Dom rosa skorna
Tisdag och ett nytt lopp ska snart gå av stapeln. Har flätat håret, sytt ihop ett litet hål i vänster strumpa och fyllt min mp3 med de toner som ska föra mig framåt. Nummerlappen ligger framtagen på köksbordet och jag tänker inte låta någonting i världen hindra att jag tar mig runt de 5 km på snabbare tid än de 37,06 jag sprang förra veckan.

Kvällens självskrivna springlåt: Pearl Jams
Black. Because I know someday I'll have a beautiful life..


UPPDATERING 00:18
Jodå, klockan visade 34:38 när jag passerade mål och jag måste väl vara nöjd med att ha sänkt tiden med 2 minuter och 68 sekunder på mindre än en vecka. Regnet står åter som spön i backen och det är en ganska mör frk som snart tänker låta ett smattrande regn nynna godnattsånger medan 11 000 spikar söver hud och själ.

Kommentarer
Postat av: Tiden är oväsentlig...

...det är livet som räknas.



Du har snart Ditt vackra liv!



//Grindpojken

2009-06-02 @ 20:35:04
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Grattis till tidsputsningen och jag är säker på att som Grindpojken säger du snart får ditt vackra liv, eller vackrare, jag tror att du har ett vackert liv redan nu.

Postat av: emma

Regn är vackert! Knäppt att jag började längta efter regn nu, när solen skiner här... Fast det är nog ditt regn jag vill ha.

2009-06-03 @ 08:12:04
Postat av: Linzan

va duktig du e...de enda "springningarna" jag hinner/orkar är de mellan ytterdörren och bilen - medans regnet öser ner.

Var så säker...ditt vackra liv kommer när du minst anar det....kram

2009-06-04 @ 21:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback