Till en altan i norr

Ibland släääpar sig dagarna fram. Som om någon ökat mellanrummet mellan minuterna och lindat in världen och tillvaron i en svårframkomlig sörja. Andra dagar är nysåpade och den sista tiden har onekligen en doft av tallbarr omkring sig.  Dagar läggs till dagar i en rasande fart och innan man vet ordet av har imorgon förvandlats till igår. Lynnigt juniväder med strålande dagar, blåsiga dagar och fullkomligt iskalla regndagar. Ena dagen svettas jag i linne och bränner näsan på promenaden, andra dagar hämtar jag fjolårsved från logen och öppnar vinterlådan med de varmaste sockorna i. Ömsom vin och ömsom vatten.. precis som det alltid varit och alltid kommer att vara.

Tio dagar kvar till semester.. nu börjar nedräkningen. Nästa torsdag packar jag den blå bilen, fyller den med ljudböcker och coca-cola light och sätter kurs mot norr. I en stuga vid havet ska jag ligga i hammocken och lyssna på sommar till havets ackompanjemang och om blåbären börjat mogna ska jag slå mig ner intill en tuva och äta tungan blå. P1´s väderrapport får avgöra vilken dag jag tar tåget upp till Abisko och där ger mig ut i den vidunderliga friheten och under Kirunas midnattssol ska jag lyssna på Lundell och jag hoppas att det den här gången är varmare än de sex grader Kiruna bjöd på sist vi var där.. Ulf och jag.





Kommentarer
Postat av: Mia Fogelberg

Hej gumman!Vad du e modig som ska göra denna resa.

Måste vara helt underbart?Har du gjort detta förr?

När åker du upp?

Barnen åker till Jokkmokk den 3:e juli till sin pappa & kommer hem den sista juli lagom till tösens 10 årsdag.=)

Nu börjar dom längta.Längta till pappa,"mamma" Ida,småsystrarna,kusinerna & givetvis deras renar.

Ha det så gott.Kram från Halmstad

2009-06-16 @ 09:14:30
Postat av: Linzan

Åh va du e häftig...jag vill oxå. Den största utmaningen för min del i sommar är att överleva fram tills semestern börjar...det där med hammock lät lockande....ljudböcker och Ulf....men vandringen får du klara av utan mig...kram

2009-06-16 @ 13:56:52
Postat av: Anonym

Jag var så tacksam för galonjackan och regnbrallorna som din pappa fixade fram. var det stövlar också? Men vi var väl inga headturners heller...

2009-06-16 @ 21:56:49
Postat av: Ellinor

*Mia:* Blir Zanna tio!? Vart försvinner åren Mia?! Det ska verkligen blir helt underbart att ge sig upp i fjällvärlden och jag antar att det krävs mer av bra skor än mod för att klara sig en vecka. Dessutom är jag ju aldrig ensam när jag har Vilda med mig. :) Hoppas att ni får en fin midsommar där på bästkusten. Kramar!!



*Linn:* Att överleva fram till semestern kan vara en nog så beundransvärd bedrift kära du.. Kram!



*M:* fast vi fick lite "rocka på" att värmas oss till också ;)

2009-06-17 @ 22:34:57
Postat av: Mia

Tack det samma gumman.Som det ser ut här just nu så ser det ut att bli en riktigt blöt midsommar i år igen....Inte såååå nice,men vi e under en härlig altan så det ska nog gå bra.

Du kanske möter barna till fjälls(L)Dom brukar åka till stugorna & vara där ca 1,5-2 veckor när dom e hos sin pappa.Ps.Japp liten blir stor...10 år!!!Det e lite skrämmande faktiskt,minns ju så tydligt när hon var en liten skrutta =).Zimon blir 8 i september!!Så det betyder att det e 8 år sen sist vi sågs.....Ds.

Ha det så gott! Kram kram =)

2009-06-18 @ 08:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback