Ö

Fyllde peugeoten med mamman, hund och kaffe för en dag på den långa ön på andra sidan sundet. Sol växades med regn denna syrenklädda fredag och världen är åter så där galet vacker att man får blinka både en och två gånger.



Ön fullkomligt svämmade över av människor idag och hade temperaturen varit aningens högre hade jag lätt kunna förväxla maj med juli. På uteserveringarna åts det Ölandsgjord glass och säsongsbutikerna hade åter slagit upp sina portar. Fick ett sällsynt shoppingryck vilket bla resulterade i att mina gamla skor numera ligger i en papperskorg på Storgatan.



Inne på
Mittbrod´s hängde helt plötsligt en tavla med motiv från Gällivare. Otippat värre.



Det bjöds på nybakade bullar i ett vitt hus med goda vänner i och medan hundarna sov under bordet fick vi en smak av hemtrevnad och kanel.



Dagens Ulf: Allt! Ulf Gerhard Lundell, förlåt för att jag varit trött på dig...

Kommentarer
Postat av: Välkommen tillbaks till Lundell !

"...eller ska jag visa dej runt på mina marker,runt på gatorna inatt,det är vår,och som det doftar

i mina parker..."



Ulf har en märklig dragningskraft,för hur man än försöker spjärna emot,så finns han alltid med...



I Bullerbyn är en lycklig,lycklig tid och det

ger mig en glädje som gör att jag nästan kommit

över detta att jag inte fick springa tjejmilen...



Kyssar o puss o hej då ! (LeMarc smög sig in...)



// G.

2009-05-25 @ 20:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback