Tystnad

Det är så tyst där ute att man kan höra sina egen puls. En tystnad som ibland fyller ens hela inre med ljud, som ibland bäddar in en i någon form av bommul. Idag var det den mjuka tystnaden. För bara en stund sedan stod jag på en daggvåt gräsmatta och lyssnade till mitt hjärta och i takt med dess slag föll äppelblom ner över mitt huvud. I denna kompakta tystnad plötsligt en ensam ugglas nattliga hoande och med ens blev jag överväldigad av tacksamhet för dessa stunder av särskild sort..

Har firat haft födelsedag denna onsdag i maj och jag vet inte om jag någonsin blir tillräckligt gammal för att inte vilja att just den dagen på året ska vara en dag fylld av spåbubblor och maränger, av krusade snören och sugrör i saften...

10,5 timmars arbete känns som ljusår därifrån..

Kommentarer
Postat av: Morsanfrosth

Grattis i efterskott, tänkte på det påväg till jobbet men tänkte att då är det för tidigt att ringa dig...........och sen tog resten av mitt liv över.....sorry!! Bamseekraam

2009-05-14 @ 08:53:21
Postat av: R

Grattis!

Och man borde ha en sån där maskin som gör såpbubblor alltså. Då kan den stå och gå dygnet runt på födelsedagen så kan man känna sig extra glad!

Postat av: Linz@n

såpbubblor och sugrör finns det gott om här - du är välkommen när du vill!!!

Ta "gymnasten" oxå med dig...och vildingen , tja för allt i världen ta med alla du vill ;)) KRAM

2009-05-14 @ 21:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback