Advent.. den första

Så blev det åter lite bjällerklang över tillvaron och stjärnan är tillbaks i västerfönster.  Varsamt viskar jag till de vita hyacinternas knoppar att deras doft är välkommen, och i takt med att ljusen tänds över adventsvärlden så sipprar julefrid in genom varje springa i mitt otäta hus. Dessa fyra söndagar tillhör de bättre, de deltar inte i de trupper jag annars krigar mot och belåtet kommer jag att spinna mig igenom den kommande månaden. Jag är en julgeneral och imorgon ska jag snegla på varenda gran jag passerar.

Graderna sjunker här utanför denna första adventskväll... jag lyssnar på den älvlika
Sofia Karlsson och längtar efter snö att göra änglar i...


... och i övermorgon börjar julkalendern och jag vill att det ska vara den med Albert och Herbert.. eller Trolltider.. eller Stjärnhuset.. eller...

Kommentarer
Postat av: Han den där från öst..

Du har väl inte förträngt Staffan och Bengt..? =)

2009-12-01 @ 10:16:51
Postat av: Azola

Åh så julfina ni är, båda två! ♥♥

Dina texter är så vackra Ellinor, du borde skriva poesi eller något liknande!!

varma december-kramar till Bullerby-idolerna!

2009-12-01 @ 21:23:32
Postat av: Linz@n

Åh va besviken du måste va nu?? Denna julkalendern är ingen hit, iallafall inte om man är 34...men lovis och alvis gillar den skarpt, ser den gärna både morgon å kväll...du får väl komma hit och höra vad tjusningen är. Jag har inte förstått de än...KRAM kram

2009-12-02 @ 22:22:27
Postat av: Ellinor

Han där.. Jo, allt behöver man nog inte komma ihåg va?



Azola Tack söt! De varmaste Bullerbykramar kommer med direktvändande post <3



Linn Allt var bättre förr ;) Kramar!!

2009-12-04 @ 15:03:57
Postat av: you know me well...

2009-12-06 @ 01:08:45
Postat av: Sure?

2009-12-13 @ 22:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback