Veckoslut

Söndag igen och jag vet inte vilken i ordningen. Vi kommer sällan överens... söndagarna och jag. Inte än.

Eftersom det lurar en älgmördare bakom varannan tall under helgerna satte vi kurs mot den civiliserade skogen istället. Till barkade slingor med färgglada avståndsmarkeringar och belysning om mörkret faller. Noterade förresten att milspåret är det gröna... den gröna milen.. tveksamt om jag vill följa den. Nåväl...


Det skulle dock visa sig att det annars så glesbefolkade spåret var fullt av tävlande draghundar och överallt hördes de ylade i sin iver att komma väg. Det var hundar överallt.. i skogen, på stenar, i bilar och Vilda blev helt matt och orkade inte ens skälla på dem. Har aldrig ens hört talas om denna form av tävling, barmarks- draghundstävling där det gick att tävla i klasserna fyr-, sex- och åttaspann. Med bara en hund kunde man tävla i cykling eller löpning, varav det förstnämnda skulle vara klassat med livsfara i det här ekipagets fall...

...och så fick man lära sig något nytt igen. Nästa år går SM här i skogarna, då ska jag ta med mig kameran.


Ikväll fylls mitt hem av
tonerna från en Kanadensiska.. You are pulled from the wreckage of your silent reverie

Kommentarer
Postat av: Vasalöparn

"Gröna milen" i skogen är ju normalt en riktig höjdare, en enormt trevlig bekantskap - säkert också för den som har ambition att nästa år göra mos av sin senaste notering på Tjejmilen!

Ha det gott.

2009-11-09 @ 16:00:11
Postat av: Ellinor

Vasalöparen Undrade ett tag om det var dig jag såg mellan alla hundar i söndags, men vem det än var gick det så snabbt att jag aldrig hann med någon identifiering =)Ska nog ge mig på den där gröningen tids nog, fast motivationen ligger inte direkt på topp under denna galet tråkiga tid..

2009-11-09 @ 17:19:26
Postat av: Han den där från öst

Hej vännen!



Av en ougrundlig anledning kunde jag ju inte låta bli att lockas till att klura lite så efter förhållandevis någorlunda noggrant räknande får jag det till att det borde varit din 1799 söndag.. :)



Tjing tjing!

2009-11-10 @ 08:13:34
Postat av: Ellinor

Han den där... 1799 söndagar.. det är en del trots allt. Ge mig 1799 till så ska vi kanske komma underfund med varandra tillslut.



Eller inte.

2009-11-10 @ 22:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback