Bullerbyhöst

En lätt ilning gick genom kroppen när jag insåg att vi snart ska in i en officiell vintertid och att mörkret därmed  armbågar sig in i dagarna. Passade därför på att njuta exta mycket av dagens Vilda-vandring i min Lindgrenska Bullerby och tog mig inte bara tid till att prata med tjurarna, utan också att bekanta mig med en av de människor som i tre år faktiskt tillhört grannskapet. Väl inviterad till den vackra gården med byns mest hänförande utsikt, gjorde jag de andra hönorna sällskap en stund...







Nu åker jag in till den stora staden och ett biomörker...

Kommentarer
Postat av: Hönor kacklar o sprätter...

...men ingetdera av det gör Du...



Det går en ilning genom mig,när

jag levande konstaterar att Din

"Söndagens mest innerliga..." är

samma låt som jag tog hem från

"tuben" den 4/10-i år...

(bevis finnes,ty datorer är fantastiska...)

(ibland...)



Ulf´s variant av "Halleluja" går inte

av för hackor den heller...:

"jag har alltid älskat;dyrkat mer,än vad

nånsin kunnat ge..."

2009-10-19 @ 21:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback