Vintertid

Jag tvingades kapitulera..  klockorna är ändrade och årets längsta söndag ska snart bli oktobers sista måndag. Vi är officiellt inne i vintern och jag önskar att det vore lika enkelt att framkalla snö som att ställa om en klocka. Ska vi nu ha vinter så ska den banne mig vara vit... kritvit och änglavänlig.



Söndagsnatt och jag äter morötter framför djupdykningar i googelvärlden. På fb sköter mina vänner sina farmar och morbrodern utkämpar maffiakrig, på Lundellforumet sågas en nykomling som saknar distans. Min by har för längesedan sagt godnatt men i den här apparaten är det full aktivitet...

Jag saknar sällskapet av Blomkvist och Salander på mina Vilda-vandringar och behöver hitta deras efterträdare. Kan du rekommendera mig någon? Behöver en sån där bok som man inte vill sluta lyssna på eftersom promenaderna då blir lätta och långa. Idag tog vi med oss Leo... det var inte riktigt samma sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback