När hjärtat stannar

Svetten rinner fortfarande längs ryggraden och en hinna av illamående svävar över hela tillvaron. Min hund, den där älskade hårbollen, skar upp sin tass för några timmar sedan och just nu ligger hon på operation medan hennes matte håller sig i väggarna...

Idag är jag inte så tuff.


Uppdatering 20:18
Hemma igen. På köksgolvet ligger en klart medtagen hund med ett stort grönt bandage om ena tassen och ett litet grönt om den andra. När jag hämtade henne såg hon ut som Laura Ingalls och jag antar att jag måste klä henne i struthatt innan natten igen så inte bandage blir uppvirat och stygn bortbitna. Tolv dagars konvalescens innebärande ett liv i stillhet, antibiotika och smärtstillande... Here we go again, fjorton månader sedan
sist.

Kommentarer
Postat av: Eva

Usch... Nu sitter jag här med samma känsla -stackars Vilda bus!!!!! Hoppas allt går bra vännerna.



Kramar i massor från mig i Halland

2009-09-02 @ 15:30:10
Postat av: Mr Vedder

Krya på dig Vilding och ta hand om matte!

2009-09-02 @ 19:28:56
Postat av: Ellinor

Eva Tack för kramar och tankar.. nu ska nog allt vara under kontroll igen. =)



Mr V Mattan får nog klara sig själv idag.. den där Vildingen ligger helt pall på ett golv i närheten.

2009-09-02 @ 21:09:29
Postat av: Faster

Hej gumman, hoppas allt går bra. Sköt om Er!

Kram till ER båda!

2009-09-02 @ 21:48:03
Postat av: Ellinor

Faster Fast i det här fallet är det nog mera moster va? =)



Ja nu hoppas vi att hundtassar läker fort och så aktar vi oss för allt vasst framöver.



Massa varma kramar!!

2009-09-02 @ 22:27:47
Postat av: Åz

Stackars krakar!! Orur med fötter verkar ni ha båda två!!

2009-09-03 @ 07:06:41
Postat av: En Hund Som Vän

Stackars mina vänner...!

Jag vet hur det känns när ens fyrfoting skadar sig.

Chans skrämde sketslaget på mig ett antal gånger under sitt fjortonåriga liv,och det blev en o annan snabb resa till vårdgivande inrättning...dock var det aldrig Chans som var mest medtagen av besöket...och då är jag ändå en ganska stark person när situationen kräver det.En period var vi så ofta på Slöinge Djursjukhus att dom flesta i personalen visste vem han var innan han ens blev inskriven...men så skulle han oxå "snacka" med alla!



Häromkvällen snubblade jag över en annons om en blandras mellan Leonberger och Bennersenner,6 månader...tur att jag inte ringde...

Sökte annonsen idag,men den var borta(...sökte som en vilsen hund...)...hoppas det blev en bra flock som tog hand om den.



Saknar min vän,min hund...



Ta hand om Er o varandra!



Kramar o klappar!

2009-09-06 @ 18:46:58
Postat av: Ellinor

G Jag kan inte ens föreställa mig hur tomrummet en dag kommer att se ut. Om jag ens börjar ana konturerna av den så känns det som om luften tar slut... Din saknad förstås och känns även i det hjärta som är mitt min vän.



Vi tar hand om varandra här i Bullerbyn.. hoppas du gör det samma där vid dina klippor.



Kramar.. varma sådana.

2009-09-07 @ 19:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback